Ga naar inhoud

Pruimen boom snoeien na de oogst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben 2 pruimen bomen staan deze hebben veel pruimen gedragen.

Nu wil ik ze iets terug snoeien zo dat ze niet te hoog worden. Wanneer en wat moet er dan afgesnoeid worden?

Geplaatst:

Ik heb de pruimenboom(blauwe ras weet ik niet) gisteren gesnoeid; had ik vorig jaar ook gedaan en hij hing weer vol dit jaar; afgeladen mag je wel zeggen

Je kunt het ook nog later in het jaar doen( 2 jaar terug pas in oktober gedaan). In sommige boeken staat dat je ze in het voorjaar moet snoeien , maar dat snap ik niet ivm het op gang komen van de sapstroom en kans op "bloeden"; ik waag mijn boom er iig niet aan want de pruimen zijn veel te lekker

Alle takken die naar boven wijzen knip ik af vlak bij de hoofdtak en boven een oog dat naar buiten wijst. Alles wat naar beneden gaat laat ik zitten. Zo krijg je meer licht in de boom en kom ik volgend jaar ook weer makkelijk bij de pruimen

Geplaatst:

oke dan zal ik morgen de snoeischaar ter hand nemen ......

wij hebben ook blauwe pruimen aan die bomen .....

Geplaatst:

Een pruimenboom kun je het beste direct na de oogst snoeien. Later snoeien geeft alleen maar meer kans op aantasting door de loodglansschimmel.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...