Pimschepers Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Hallo allemaal, ik ben een beginnend enthousiast tuinder en had een vraag over mijn zomerkoninkjes.Moet je bepaalde voedingsstoffen/mest gebruiken bij aardbeien?Komen mijn plantjes, aan de hand van de foto's nog uit dit jaar?Zijn het een-jarige planten? (moet ik ze in de winter binnen halen en verpotten ?) Alvast bedankt, Mvg Pim. Tips & trics voor de volgende keer zijn welkom.Volgens mij heb ik de plantjes sowieso te dicht op elkaar staan??? foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Beginnen met het begin, zoals het spreekwoord zegt, eerst leren stappen, dan pas lopen of struikelen Over welke aardbeien gaat het?Eenmaaldragers ook junidragers genoemd, geven elk jaar 1 keer mei-juni aardbeien volgens ras. Of doordragers, geven van eind juni-begin juli aardbeien tot oktober als het weer meezit. De plantjes die je hebt staan vanwaar komen die en wanneer zijn die geplant? Antwoord hier eerst op en dan verder advies! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pimschepers Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 De plantjes zijn eind juni/begin juli gezaaid.Er stond geen soort op de verpakking, alleen 'zomerkoninkjes'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
senne Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 wikipedia: Een andere benaming voor de aardbei is 'zomerkoninkje'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Gezaaid, vandaar, ziet er niet naar uit dat ze dit jaar nog vrucht gaan geven. Volgend jaar zal je de eerste aardbeien kunnen verwachten Aardbeien zijn niet eenjarig dus lekker in de tuin laten staan, ze kunnen wel wat vorst verdragen. Volgend voorjaar rond maart geef je wat mest, ik geloof dat Erwin (aardbeienkweker) maximaal 10 gram koemestkorrel per plantje aanraad. En dat een paar keer herhalen tijdens het groeiseizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts