Huibert Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 Wij hebben een huis gekocht met een grote tuin. waarschijnlijk gaan we rond juni-juli daadwerkelijk verhuizen en dan wil ik graag een aantal fruitbomen/struiken die vorig jaar gepland zijn meenemen: -druif, -appel -peer -framboos - morel (deze staat al wel drie jaar) Hoe moet ik dat aanpakken? Dat ik de oogst van dit jaar ga verliezen neem ik voor lief. Moet ik alles terugsnoeien en dan rooien en overplanten? Ben benieuwd Quote
zoniet Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 ik zou alles nu rooien en opplanten in grote potten 1 Quote
rorror Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 Beter nu inderaad, dan in de zomer. Dus de laatste maandjes deze planten in pot houden. Probeer zo veel mogelijk de haar wortels te behouden. De enige welke het misschien niet overleven zijn de planten welke al in blad staan. Die zou ik dan ook terugknippen, of deels ontdoen van bladeren (met de hand weghalen), zo compenseer je het wortelverlies, en kan de boom dus ook minder transpireren, en hogere overlevingskans. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Huibert Geplaatst: 7 april 2020 Auteur Geplaatst: 7 april 2020 dank voor jullie reacties. Alleen niet t antwoord waar ik op zit te wachten Ik heb niet de mogelijkheid om dat hier te doen. Is er geen mogelijkheid om op het moment zelf te rooien? Ik dacht zelf terug snoeien, goed nat houden, en in schaduw zetten en daarna planten? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.