Moonsparkle Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Goedemiddag, Ik heb in het najaar te laat bieten gezaaid, de blaadjes bleven klein, nu groeien de blaadjes toch weer verder, is er nog een kans dat er een biet aankomt of is die kans zo klein dat ik ze er beter uit kan halen? Quote
Patrijs Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 (edited) Ik zou zeggen nieuwe ronden, nieuwe kansen. Vorige week heb ik de nieuwe lichting bietjes gezaaid. Bietjes zijn twee jarig het eerste jaar vormen ze de biet het tweede jaar het zaad. Je hebt grote kans dat ze toch zaad gaan vormen en dus gelijk gaan schieten en houtig worden. Maar het is wel giswerk van mij, zo'n zachte winter heb ik nog nooit bewust meegemaakt als tuinder en misschien lukt jouw weeuwenteelt van kroten wel. Ik had hetzelfde met radicchio en die groeit nu vrolijk verder en ik kan nu al het dunsel eten terwijl et normaal een gewas voor de nateelt is. Bij bietjes kan je ook het jonge blad van kleine plantjes eten dus dat zou ook nog een oogstmoment kunnen zijn. Heb je genoeg ruimte dan kan je experimenteren, ga je op zeker dan kan je vanaf nu opnieuw zaaien. Edited April 4, 2020 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Posted April 4, 2020 Author Posted April 4, 2020 Bedankt voor je reactie, ik leer veel van dit forum. Ik ga er nog een nachtje over slapen, heb niet heel veel ruimte maar het voelt ook zonde om ze weg te doen als er nog hoop is. Zo zien ze er nu uit. Quote
moerman Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Sommige mensen eten ook graag het blad in salade, wie weet wil je ze daar voor gebruiken? Dan oogst je steeds een paar blaadjes. Quote Tuinieren op 210 m² op de kleigrond van De Smalle Steeg in Nijmegen.
Recommended Posts