Joostg Geplaatst: 17 april 2020 Geplaatst: 17 april 2020 Hi all, Gestart op een nieuw forum, betekent even voorstellen. Ik ben Joost, afgelopen voorjaar zijn wij naar Harderwijk verhuisd. Buiten het feit dat we nu heerlijk aan het water wonen, hebben we tevens de ruimte voor een eigen kasje (een wens die ik al lang had). Als actief hobby kok vind ik het erg leuk om met producten bezig te zijn, smaak combinaties maken (met lekkere wijntjes) en telkens weer verrassen. Wat is daarin nou leuker dan een gedeelte van deze producten zelf kweken? Niks dus! Kortom, stoute schoenen aangetrokken een gebruikte kas op de kop getikt en gewoon gestart. Weet ik precies wat ik doe? zeker niet, maar door schade en schande wordt mijn wijs laten we maar zeggen. Genoeg gelul, foto's! Foto 1: Mijn kasje, hele dag in de zon (achter kant (tegen de schuur) is het noorden) Foto 2: Kweektunneltje met daaronder twee soorten wortels, die gaan lekker! Foto 3: Aardbeienplantjes, staan in de nacht nog onder wat kweekfolie (geen idee of dat nodig is, maar leek me wel lekker voor ze) Foto 4 t/m 6: Inhoud van de kas. Jullie herkennen de plantjes vast wel Foto 7: Twee rabarberplanten geplant, groeien erg langzaam maar lijken wel aan te slaan, hopelijk volgend jaar rabarber telen. Tips zijn meer dan welkom Foto 8: De aardappeltjes (Ratte en een bio soort) steken hun kopje op Foto 9: Nog een stukje grond vrijgemaakt voor radijsjes, sla, wortels, erwten etc. Door het hout ernaast kan ik het 's nachts nog afdekken om ze een iets warmer nachtje te bezorgen (ook dat kan onzin zijn natuurlijk?!) Vragen? Shoot! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2020 Geplaatst: 17 april 2020 Welkom hier Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 17 april 2020 Geplaatst: 17 april 2020 Welkom! 👋 Leuke moestuin! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Grork Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Er zijn mensen die hebben hun zaakjes perfect voor elkaar! Mijn complimenten , wat een heerlijk en netjes benut stukje grond daar in Harderwijk! Welkom joostg, het komt goed op het land bij jou dit jaar Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Joostg Geplaatst: 18 april 2020 Auteur Geplaatst: 18 april 2020 (aangepast) Laten we het hopen Grork ps: op foto 2 is te zien dat de eerste lading erwten te vroeg is uitgeplant. Die redden het niet. Binnenkort maar eruit halen en nu gewoon in de volle grond inzaaien en dan de tunnel erover denk ik. De wortels hebben die niet meer nodig 18 april 2020 aangepast door Joostg Quote
Grork Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 (aangepast) Die twee met rode mutsjes moet je er weg halen. Die hebben lopen daldejen met je erwtenplantjes. Leer mij dat soort kennen ~kuch kuch~, deugnieten zijn het! 18 april 2020 aangepast door Grork Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 (aangepast) 1 uur terug, Joostg zei: Laten we het hopen Grork ps: op foto 2 is te zien dat de eerste lading erwten te vroeg is uitgeplant. Die redden het niet. Binnenkort maar eruit halen en nu gewoon in de volle grond inzaaien en dan de tunnel erover denk ik. De wortels hebben die niet meer nodig Erwten kunnen al prima vroeg en zonder bescherming buiten gezaaid en geplant, zeker in een beschutte tuin. Heb je ze voorgetrokken dan wel eerst afharden. Beschermen tegen vraat kan nodig zijn. Lichte vorst kunnen ze dan hebben. Gewoon inzaaien of bij zaaien nu zonder tunnel, het zijn voorjaarsplanten die juist fris moeten staan. En natuurlijk : Welkom. 18 april 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Mooi, welkom! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
RobO Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 20 uren geleden, Grork zei: Die hebben lopen daldejen ... wat is dat eigenlijk, daldejen? Quote
Mellie Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Een typefawtje vermoed ik zo!Maar Joost, leuk, welkom hier! Ga je vast leuk vinden. Tuinier ze! Groene groetjes van hier Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.