Geplaatst: 7 augustus 201114 j Slecht nieuws... Even wat research gedaan en de bron Wikijunior:Kriebelbeestjes/Oorworm meldt het volgende... De oorworm eet plantendelen en kleine diertjes. Plantendelen die de oorworm graag eet zijn vruchten en bloemen, waardoor deze beschadigd raken. Kleine dieren zoals rupsen en bladluizen worden ook gegeten. http://nl.wikibooks.org/wiki/Wikijunior:Kriebelbeestjes/Oorworm en ik maar denken dat ie alleen maar luizen jaagde... edit: wist ik niet... De oorworm heeft op zijn rug twee vleugeltjes die hij opgevouwen heeft en onder zijn dekschilden heeft verborgen. Oorwormen kunnen goed vliegen. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 augustus 201114 j De oorworm heeft op zijn rug twee vleugeltjes die hij opgevouwen heeft en onder zijn dekschilden heeft verborgen. Oorwormen kunnen goed vliegen. Huuu, ik heb ook nog nooit een oorwurm zien vliegen.... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 7 augustus 201114 j Vliegen??? Edit:Ongeveer 40 procent van de oorwormen heeft het vermogen tot vliegen verloren doordat de vleugels zijn verkleind, de overige 60 procent heeft weliswaar vleugels maar niet alle gevleugelde soorten vliegen. (wikipedia) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 augustus 201114 j Getver oorwormen. Die dingen zitten echt overal, pak je een potje op vallen er weer 10 van die enge dingen uit
Geplaatst: 8 augustus 201114 j Hier wonen ze ook in de brievenbus. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 augustus 201114 j Jippy, orenwormen in de brievenbus Die dingen kruipen echt overal in, ook in vogelhuisjes en artisjokken...
Geplaatst: 8 augustus 201114 j Jippy, orenwormen in de brievenbus Die dingen kruipen echt overal in, ook in vogelhuisjes en artisjokken...en in oren......???? Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 augustus 201114 j En ze bijten hard! Jaren geleden kwam ik thuis, pakte de deurkruk, het was donker, werd ik toch in mijn vinger gebeten door een oorwurm. En niet te zacht, het was een wondje.
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Auteur En ze bijten hard! Jaren geleden kwam ik thuis, pakte de deurkruk, het was donker, werd ik toch in mijn vinger gebeten door een oorwurm. En niet te zacht, het was een wondje. Bedankt voor de waarschuwing... Ik dacht dat ze niet sterk genoeg waren... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Oh bah, ik vind die dingen ook zo vies. Ik heb vroeger als vakantiebaantje bessen en dergelijke geplukt. Af en toe zaten er hele nesten tussen de bessen verscholen. En die kwamen natuurlijk met de hele familie op je hand terecht (en in de lucht, aangezien je van schrik een beetje gaat flapperen als een dodo met een overdosis cafeïne ).Ik heb er ooit ook eentje in mijn sok gevonden jaren terug , godzijdank had ik 'm nog niet aangetrokken, hij viel echt uit de sok op de grond, mij in verbijstering achterlatend . Nog maanden na dat incident controleerde ik elke sok voordat ik 'm aantrok. Is nu gelukkig een beetje over . Oftewel, traumatische beesten die oorwurmen.
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Op de camping, kropen er altijd wat uit je zwempak/broek die aan de waslijn had gehangen de hele nacht. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Auteur Ze kruipen ongegeneerd door mijn huis... ik laat ze maar, stoor me er niet zo aan (behalve als ze de aubergine oogst saboteren natuurlijk..) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 15 augustus 201114 j bbbbrrr, ik wist niet dat ze ook konden bijten... Mijn vriend vind ze vies, dus ik haal ze geregeld met de hand weg. Miss moet ik volgende x maar een wc papiertje gebruiken...
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Ze zullen vast niet vaak bijten, die van mij handelde uit zelfverdediging
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Vorig jaar bij het uitbreken van uitgebloeide rozen, beet er eentje in mijn vinger... nou ja beet, hij pitste mn vel tussen zn hoorntjes......maarja ik had ook zn hele huisje met rozebedje vernield
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Jongens ( meisjes) jullie hebben vast nooit die film micro-nogwattius gezien..daar wordt een oorwurm-moeder gevolgd..echt zoveel liefde heb je nog nooit gezien...de verzorging van haar kleintjes neemt ze heel serieus en regelmatig moet ze beesten aanvallen die 20, 50 x groter zijn dan zij: dat doet ze met gevaar voor eigen leven...en als haar kleintje uit het "nest "vallen gaat ze net zo lang zop zoek tot ze ze gevonden heeft...ontroerende moederliefde.. Ik moet dus even een lans breken voor de oorwurm..ook al omdat ik niet geloof dat ze veel schade aanrichten, en ik eerder denk dat het een heel helpvol beestje is in de tuin...net zoals onze verguisde vriend de pad. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Maar toch 'schrik' je je dood als ze ergens uit komen kriebelen.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Maar toch 'schrik' je je dood als ze ergens uit komen kriebelen.... Dat is waar..ik heb een tijdje voor werk abrikozen gelukt..dan kwamen ze ook altijd met de hele familie eruit vallen..inderdaad Lisa het flapperende dodo-effect En als kind was ik echt bang voor mijn oren, ik dacht dat ze er in kropen en er nooit meer uit kwamen.Hier in Frankrijk heten ze pince-oreilles: oorknijpers iets minder eng voor de kinderen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Wij koesteren ook alle dieren die op ons pad komen. Deze jongens zagen we iedere avond op ons terras in Toscane:-afbeelding-
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Volgens mij is er op dit moment een oorwurmenplaag want ze zitten echt overal. Op dit moment zitten ze al een maand of twee veel in de hal bij de voordeur en in het toilet. Heel vervelend! 1 van de insecten die ik eigenlijk liever niet in mijn huis heb. Hoe zou dat komen en hoe krijg ik ze weer buiten? Weet iemand dat?
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Last zul je er vast niet van hebben, maar als je het vervelend vindt, kun je ze op een blik schuiven en er snel mee naar buiten lopen en ze daar weer loslaten
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Volgens mij is er op dit moment een oorwurmenplaag want ze zitten echt overal. Op dit moment zitten ze al een maand of twee veel in de hal bij de voordeur en in het toilet. Heel vervelend! 1 van de insecten die ik eigenlijk liever niet in mijn huis heb. Hoe zou dat komen en hoe krijg ik ze weer buiten? Weet iemand dat? Probeer dit: snij een aardappel doormidden en leg die neer waar ze zitten ( op de platte kant) misschien kruipen ze erin, ze houden ervan. Of een bakje met stro, eventueel met enkele druiven ertussen ( bij mij zitten de druiven altijd vol oorknijpers..) daarna kan je ze buiten weggooien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 augustus 201114 j Jongens ( meisjes) jullie hebben vast nooit die film micro-nogwattius gezien.. Microcosmos; prachtige film. Er staat een trailer op youtube maar eigenlijk moet je deze film op groot doek zien. Net als Balegari, over een mestkever. Fantastisch! Het IDFA in Amsterdam is de plaats waar je dit soort films in volle glory kan bekijken ( sluikreclame). VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.