Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

@appelvrouw Hoe is jouw Armeense komkommer gegaan?

komkommerseizoen was hier ronduit slecht. Denk nog geen 20 tal kunnen oogsten van 8 planten ofzo. Armeense komkommer tot nu toe 1 die eigenlijk niks was, en er hangt nog een soort van 1.

Buiten begin ik niet meer aan, niet te doen in NL. In de kas stonden ze bij de tomaten, misschien geen goede combi. Zal me daar eens in verdiepen.

hoe ging t bij jullie?

aangepast door Saalk86

Geplaatst:

Wij hebben een redelijk goed komkommer jaar gehad. Zitten in midden Nederland.  Buiten hebben de drie planten het redelijk gedaan maar hebben het deze week grotendeels opgegegeven. Ik denk dat zij samen een stuk of 25 komkommers gegeven hebben. In de koude bak staan twee mini komkommers die heel goed produceren. Hier een foto van het resultaat na 9 dagen vakantie  zonder oppas. Ze zien er niet allemaal perfect uit maar smaken heerlijk 😊

53A6DB36-76B8-48A0-9D61-0E24E8848E14.jpeg

Geplaatst:

Komkommers in de kas dit jaar teleurstellend. Ik had speciaal planten gekocht, en niet zelf gezaaid, gewoon lange gladde komkommers. Er kwamen alleen maar van die kleine stekelige vruchten aan.

De snackkomkommer ( plant gekocht), heeft het wel redelijk gedaan. Dus die komt terug volgend jaar.

Buiten was helemaal een ramp. Ligt waarschijnlijk ook aan de droogte, gecombineerd met een droge standplaats. Ik had een plantje gekregen van een medetuinier. Dat was in juni 20 cm. Toen ik het vorige week opruimde, was het dat nog steeds. Andere planten, nauwelijks vruchten, en als, dan weer die stekeldingen.

Dus volgend jaar koop ik 2 geënte snackkomkommers en laat het daarbij.

Geplaatst:

Ik had de 4x marketmore staan waar meerdere mensen hier op het forum altijd hoog over opgaven. Resultaat,  In totaal 17 komkommers van ongeveer 15/20 cm, bittere keiharde Prikkel schillen en vol met harde pitten. Een keer, nooit weer dus.

Ze hadden ruim Voldoende water gehad en had ze keurig de hoogte in geleid

tegenvaller dus

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
6 uren geleden, Saalk86 zei:

Hoe is jouw Armeense komkommer gegaan?

Wel slecht eigenlijk. Ik heb wel 3 stuks kunnen oogsten en vond het fijne en mooie komkommers. Het duurde maar voordat er een vrucht aankwam en ik  had een enorme bos bladeren. Toen ik die na t oogsten van vrucht 3 wat ging bijknippen bleek ik de belangrijkste top er uit uitgeknipt te hebben🙇🏽‍♀️Daarna werd het niks meer. Alleen die stomme citroen komkommer deed wat ik de tuin verder best een slecht komkommer jaar.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ja, heb ik, heel jong oogsten, groengeel, binnenin zijn ze dan nog sappig met kleine zachte zaden

Geplaatst:

Ok dank voor de tip, ik heb inderdaad tot nu toe gewacht totdat ze rond en geel  waren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
9 uren geleden, Amrutten zei:

Komkommers in de kas dit jaar teleurstellend. Ik had speciaal planten gekocht, en niet zelf gezaaid, gewoon lange gladde komkommers. Er kwamen alleen maar van die kleine stekelige vruchten aan.

De snackkomkommer ( plant gekocht), heeft het wel redelijk gedaan. Dus die komt terug volgend jaar.

Buiten was helemaal een ramp. Ligt waarschijnlijk ook aan de droogte, gecombineerd met een droge standplaats. Ik had een plantje gekregen van een medetuinier. Dat was in juni 20 cm. Toen ik het vorige week opruimde, was het dat nog steeds. Andere planten, nauwelijks vruchten, en als, dan weer die stekeldingen.

Dus volgend jaar koop ik 2 geënte snackkomkommers en laat het daarbij.

bella f1 geeft hier goed resultaat in de kas en buiten onder een afdakje

ennuh: een meloen giet je dood maar een komkommer giet je groot...

Geplaatst:

Ik heb 1 komkommer weggehaald. Was helemaal niks meer. Die andere doen het op zich wel, maar komen zo weinig komkommers aan. Zie steeds alleen maar mannelijke bloemen. Schiet natuurlijk niet op. De komkommers die we eten, zijn wel heel lekker. Ze zien eruit en smaken als een komkommer. Dat is in het verleden ook wel anders geweest met komkommers die naar appel smaakten of mega stekelige augurk achtigen. Qua vorm en smaak goed. Nu nog de hoeveelheid omhoog!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Tegen alle verwachtingen in houden de twee mini komkommers in de koude bak het hier nogsteeds vol. Ze worden natuurlijk wel minder maar vandaag na een dag of vijf weer 7 komkommertjes geoogst. Er zitten nogsteeds nieuwe kleine vruchtjes aan en op een plek bloeit hij zelfs weer. Vraag me wel af of het nu nog wat wordt. 

Zijn overigens zaadjes van de Lidl. 

AE3BF408-531D-4608-92F9-2A5FF979ECBB.jpeg

ED97158A-73D0-42B5-A9B6-65D052582C45.jpeg

Geplaatst:
Op 10-9-2020 om 17:37, Jorieke123 zei:

Vreemd @prettig gestoord, ik ben er altijd erg tevreden over ja. Heb sinds dit jaar een nieuw zakje zaad van een ander merk en ook die bevielen weer goed :thumbup: 

Hier ook altijd een goed resultaat met de Market More. Sterker nog, de kleinkinderen vinden ze lekkerder dan komkommer uit de winkel. Ze wrijven de stekels er even met de mouw af en happen dan toe (vanaf 1 1/2 jaar, de kinderen dus).

Geplaatst:
On 8/23/2020 at 5:37 PM, RobO said:

nou, breekt mn klomp, je hebt alles goed gedaan

welke plant was 't?

zaad?, gekocht?

Is al wat ouder zaad, kiemde nog prima, in het verleden goede komkommers van gehad. Johanna heet het, van 'Buzzy' 

aangepast door Gerard3

Geplaatst:

ben bang dat er te weinig water is gegeven of de plant toch niet ok is; een ongewilde kruising oid
planten filteren zelf hun water en mineralen vrij goed dus kan me niet voorstellen dat een buurplant de nare smaak veroorzaakt

of je hebt m niet gemolken misschien? tsja...linkje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic