Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Komkommer 2020


Saalk86

Aanbevolen berichten

Heb 3 planten staan, maar geef denk ik te weinig water. En ze staan in houtmulch, dat is ook niet ideaal. De oogst valt wat tegen dus. Heb wel bewust een F1-soort gekweekt, in verband met de bitterheid die de standaardrassen hier vaak hebben. Ze klimmen niet, dat had ik wel verwacht.

De smaak is ok, volgend jaar hou ik gewoon wel alle 12 planten die ik had voorgezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben vijf planten staan. Drie gewone komkommers buiten. Een mini komkommer in een broeikasje en twee mini komkommers in de platte bak. Ze geven bij elkaar een goede oogst. Die in het broeikasje lijkt sinds het wat warmer is geweest een week of twee geleden niet meer zo naar zijn zin te hebben. Ik ben zelf het meest tevreden over de mini komkommers. Die geven een hele regelmatige productie en zijn ook met schil lekker.

D8D9B48E-0415-4B2A-9108-5D70EE597C33.jpeg

E1180489-5DCD-47EE-9CF2-C5B46F0F9705.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.png.3a5cfc67a6360fe429f23bcf6c570fca.png

 

Eerste komkommer komt eraan! Iemand een idee wat die zwarte puntjes zijn op het blad en op de stengels boven mijn komkommertje (niet op de vrucht zelf). Veel bladeren hadden een hoop van die zwarte puntjes. Een beetje schudden en vegen en ze vallen eraf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het fijne aan dit forum vind ik altijd dat je wat kunt vergelijken! 
 

T.o.v. Vorig jaar is het echt een hele slechte oogst hier! Nu was vorig jaar denk ik ook een uiterst goede zomer voor den komkommer aangezien we in juli knetter heet weer hadden en ik de komkommerplanten liters water had gegeven! Wil niet té negatief zijn natuurlijk maar juni begon echt heel goed door het mooie weer in het voorjaar, maar net na dat ik de eerste komkommers had geoogst kregen we het bewolkte weer. Maar net als @RobO ook hier weinig oogst tot dusver. Afgelopen week weer een sprongetje en zie opeens allemaal komkommers hangen maar heb ook het vermoeden dat het niet zo lang door gaat omdat de planten hier echt wel de helft kleiner zijn als vorig jaar!

 

Zelfs mijn favoriet, de ZZ doet t niet al te best 😄. Wie weet volgend jaar beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15973933720742127110752280759664.thumb.jpg.e50e483d24d246d359c4ef644d106a34.jpg15973934653661244701940643681666.thumb.jpg.1eb3af7968077463ff849edc0bbf3661.jpg15973935147136007730210299212370.thumb.jpg.43159cd0590f4d16a0a77f5228691ebf.jpg15973935810975983860224005520035.thumb.jpg.c693ea9ea48b90b49b5fcd3ff9fa97b2.jpghallo, mijn 1ste jaar en uit onze fouten leren we. Ik heb Chinese slangen zaad uit lidl gekocht deze heeft me 13 plantjes gegeven die niet veel doen 1 komkommer deze week  ik had een oerwoud verwacht en 1 snack komkommer waar we goed mee gestart waren klein maar veel en nu klein en niks  en ik weet verkeerd gepland bij de tomaten net als de ene courgette. Nu zou ik volgend jaar willen investeren in dat beter zaad dat alleen vrouwelijke bloemen aanmaakt waar je zoveel over leest maar welk dan? Want ja 1 komkommer op 13 planten is nu ni zo wauw en heb het idee dat de afbeelding op de verpakking en wat er aan de planten groeit ook niet altijd klopt zeker bij de courgette verschilt kleur soms van licht naar donker groen, dus ik kan zeker nog wel advies gebruiken. We zijn met een gezin van 7 dus een beetje oogst mag wel, alle tips zijn welkom dank u 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2020 om 22:24, RobO zei:

4 planten in de kas, nog 2 over ivm schimmels, oogst komt nu pas op gang

(1 extra gekocht bij tuincentrum, die zit na 2 dagen al onder de echte meeldauw, probeer m nog te redden)

1 extra is gered, zuiveringszout en wat zwavel, geeft nu komkommers met pukkels en is lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag. Ik heb 2 komkommerplanten dood zien gaan, ws omdat ze strak tegen een courgette stonden. Nu heb ik nog 1 komkommer plant die een paar meter verder staat. Die heeft nu veel vruchten. Helaas zijn de niet te eten. Wrang, beetje ammoniak smaak. Op de plaats van deze komkommer heeft eerder een kamperfoelie gestaan. Goed uitgegraven, potgrond en wat zand in het gat. Deze komkommer komt uit een schaduw plekje die we toen op deze plek hebben gezet toen de plant een halve meter was. Plant begon direct geweldig te groeien op zijn nieuwe plek, helaas hebben we nu nog niks. Plant heeft altijd goed water gehad, stond in de volle zon. 

Wat kan het probleem zijn?

IMG_20200815_152247.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/15/2020 at 3:34 PM, Gerard3 said:

Goedenmiddag. Ik heb 2 komkommerplanten dood zien gaan, ws omdat ze strak tegen een courgette stonden. Nu heb ik nog 1 komkommer plant die een paar meter verder staat. Die heeft nu veel vruchten. Helaas zijn de niet te eten. Wrang, beetje ammoniak smaak. Op de plaats van deze komkommer heeft eerder een kamperfoelie gestaan. Goed uitgegraven, potgrond en wat zand in het gat. Deze komkommer komt uit een schaduw plekje die we toen op deze plek hebben gezet toen de plant een halve meter was. Plant begon direct geweldig te groeien op zijn nieuwe plek, helaas hebben we nu nog niks. Plant heeft altijd goed water gehad, stond in de volle zon. 

Wat kan het probleem zijn?

 

IMG_20200815_152247.jpg

aangepast door Gerard3
Link naar reactie
Delen op andere sites

mi een magnesium gebrek, geef ns een bladbemesting met 20g/l bitterzout


Ik heb ook wat aan 2 pips uitziende planten in de kas gegeven en sjonge jonge.... ze zijn helemaal opgekikkerd! Echt niet normaal! Nogmaals dank voor de tip. De komkommer is ook niet meer geel trouwens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...