Geplaatst: 19 augustus 201114 j Ik ben door de rucola eigenlijk zo enthousiast geworden, dat ik toch nog maar even wat meer late zaaiers heb gekocht. Ik heb Veldsla, Spinazie, Pak Choi en boerenkool gekocht. Ik heb geen idee hoe goed dit allemaal gaat in potten, maar ik kan in ieder geval wat proberen. Zijn er nog dingen waar ik bij deze 4 soorten specifiek op moet letten? Dit weet ik graag zodat ik de slaagkans verhoog
Geplaatst: 22 augustus 201114 j Auteur Niemand ervaring met deze groenten? Ik heb inmiddels hier en daar iets gelezen, maar tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom
Geplaatst: 22 augustus 201114 j Is het voor het zaaien van boerenkool niet al te laat?Veldsla en spinazie zijn vrij zorgeloos... Pak choi weet ik niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 augustus 201114 j ja volgensmij ook planten kan nog wel dus zakje zaad dicht laten en tot volgend jaar wachten met boerenkool zaaien.
Geplaatst: 22 augustus 201114 j Mijn pak choi is tot 2 x toe heel snel in bloei geschoten, vond ik niet geweldig.Pluksla komt nu nog heel mooi op.Succes!
Geplaatst: 23 augustus 201114 j Auteur He, wat vreemd van de boerenkool. Ik heb de soort: Vates Blue Curled en er staat specifiek op in sept/okt zaaien voor late oogst (maart-mei voor vroege). Fijn om te horen dat veldsla en spinazie vrij zorgeloos zijn
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Ik heb in het voorjaar een mooie lading pak choi gehad, de volgende is doorgeschoten. Is een groente die je beter na half juli zaait om doorschieten te voorkomen.
Geplaatst: 26 augustus 201114 j He, wat vreemd van de boerenkool. Ik heb de soort: Vates Blue Curled en er staat specifiek op in sept/okt zaaien voor late oogst (maart-mei voor vroege). Ja die heb ik ook, en net gisteren gezaaid stond op dat je in sept/okt moet zaaien voor late oogst, gaat dat wel goed komen dan? Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Als je nu boerenkool zaait denk ik dat die pas volgend jaar voor de late oogst goed is. Toch? blog/freggel/
Geplaatst: 26 augustus 201114 j ff opgezocht, dit is een dwergras en in 55 dagen oogstklaar, dus dan moet het makkelijk kunnen, voor de meeste rassen is het echter te laat ja. Even a broken clock is right twice a day
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.