Linda92 Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 Hoi, Ik heb nog een vraagje, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al wat gegoogled, maar ik kan niet echt duidelijk dezelfde vlekken vinden. Mijn tomatenplant heeft bruine en lichte vlekjes. Wat betekent dit? Ik ben vooral bang gezien ik te laat had gelezen dat tomatenplanten niet tegen regen kunnen en dat er dus dan een bepaalde schimmel kan ontstaan (afgelopen week was hij wel beschermd tegen de regen overigens, gaat om twee regenbuitjes). Met vriendelijke groet, Linda Quote
Patrijs Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 Misschien HELPT DIT je verder? Quote De moestuin van Patrijs
Jorg Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 Zie wat @Patrijs schrijft. In ieder geval geen schimmel. Maar die schimmel gaat wel komen als ik de foto's zo bekijk. Het staat erg vol of de plant is wel heel erg bossig lijkt het, waardoor die na een regenbui niet kan drogen. Quote
rorror Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 Als alles op elkaar staat, misschien handig om ze wat uit te dunnen, en wat lelijk blad weg te halen, zodat er meer lucht doorheen kan, wat het opdrogen versnelt. Kan je meteen even de kleine dieven weghalen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Linda92 Geplaatst: 13 juni 2020 Auteur Geplaatst: 13 juni 2020 Bedankt, ik zal het uitdunnen. Het is inderdaad een gigantische bos geworden. Ik had dat topic die Patrijs noemt wel gevonden, maar ik vond het moeilijk voor te stellen dat kou de oorzaak kan zijn. Ik heb ze circa 4 weken geleden geplant en sindsdien is het erg warm. Quote
Erny Geplaatst: 13 juni 2020 Geplaatst: 13 juni 2020 Hier was het anders afgelopen week nog 3 graden aan de grond 's nachts. Weet niet waar jij woont maar de nachttemperaturen zijn behoorlijk frisjes geweest. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.