Jump to content

Beurre de fruits du verger

Ludo

Recommended Posts

Foto zie "inmaken en bewaren"

1,250 kg appelen, gesneden, met schil en klokhuis

625 gr in stukken gesneden peren, met shil en klokhuis

625 kg perziken, ontpit en in stukken gesneden

1 liter zachte cider of water

1 kg blonde suiker (kinnekenssuiker - vergeoise blonde) of witte suiker

1 koffielepel Jamaïcapeper

1/2 koffielepel kruidnagel

2 koffielepels kaneelpoeder

1 - Gooi alle fruit en de cider (of water) in een confituurketel, breng aan de kook en laat zachtjes verdersudderen gedurende één uur onder regelmatig roeren.

2 - Mix het fruit en giet de purée terug in de confituurpan, voeg de suiker toe en laat opnieuw koken op zacht vuur gedurende 1.30 à 2 uur. regelmatig roeren, de massa moet verminderen door het koken.

3- Voeg de gemalen Jamaïcapeper , de kruidnagel en de kaneel toe. Laat nog 1 à 2 minuten doorkoken.

4- Vul de gesteriliseerde warme bokalen en sluit af.

Bekomen hoeveelheid ong. 1,5 kg

Bewaartijd 2 jaar

Heb Jamaicapeper gebruikt. Zat echter in een potje met mengeling van pepersoorten maar was goed te herkennen.Enkel Jamaikapeper is hier niet te vinden, misschien in turks winkeltje..? Google eens, het heeft verschillende smaken.

Heb Jamaicapeper gebruikt. Zat echter in een potje met mengeling van pepersoorten maar was goed te herkennen.Enkel Jamaikapeper is hier niet te vinden, misschien in turks winkeltje..? Google eens, het heeft verschillende smaken.

Ja ik heb het gevonden, ik ken het als piment ( gaat in de pindasoep). Ik ben benieuwd wat de origine van je recept is? Ik ga het in ieder geval maken...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 month later...