Ludo Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Foto zie "inmaken en bewaren" 1,250 kg appelen, gesneden, met schil en klokhuis625 gr in stukken gesneden peren, met shil en klokhuis625 kg perziken, ontpit en in stukken gesneden1 liter zachte cider of water1 kg blonde suiker (kinnekenssuiker - vergeoise blonde) of witte suiker1 koffielepel Jamaïcapeper1/2 koffielepel kruidnagel2 koffielepels kaneelpoeder 1 - Gooi alle fruit en de cider (of water) in een confituurketel, breng aan de kook en laat zachtjes verdersudderen gedurende één uur onder regelmatig roeren.2 - Mix het fruit en giet de purée terug in de confituurpan, voeg de suiker toe en laat opnieuw koken op zacht vuur gedurende 1.30 à 2 uur. regelmatig roeren, de massa moet verminderen door het koken.3- Voeg de gemalen Jamaïcapeper , de kruidnagel en de kaneel toe. Laat nog 1 à 2 minuten doorkoken. 4- Vul de gesteriliseerde warme bokalen en sluit af. Bekomen hoeveelheid ong. 1,5 kgBewaartijd 2 jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Het lijkt me lekker om te maken..had jij jamaicapeper?(Ik weet niet eens wat dat is...) of heb je een substituut gebruikt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Heb Jamaicapeper gebruikt. Zat echter in een potje met mengeling van pepersoorten maar was goed te herkennen.Enkel Jamaikapeper is hier niet te vinden, misschien in turks winkeltje..? Google eens, het heeft verschillende smaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Heb Jamaicapeper gebruikt. Zat echter in een potje met mengeling van pepersoorten maar was goed te herkennen.Enkel Jamaikapeper is hier niet te vinden, misschien in turks winkeltje..? Google eens, het heeft verschillende smaken. Ja ik heb het gevonden, ik ken het als piment ( gaat in de pindasoep). Ik ben benieuwd wat de origine van je recept is? Ik ga het in ieder geval maken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Recept komt uit , zie "huiskamer/boeken" 8 aug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 En?? al gemaakt?? was t lekker??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts