jeanne-heijmans Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 hoi Forum ik had gelezen dat boerenkool een makkelijke groente was om te telen, buiten de slakken en de rupsen dan. Maar die van mij groeit haast niet. hoe kan dit nu? alvast bedankt Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Krijgen ze genoeg water en mest? De boerenkool is een vreetzak. houdt van eten..Wanneer heb je hem geplant? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Hallo, ik heb ze gezaaid in juli en uit geplant begin augustus, heb wat compost door de aarde gedaan. Z e zijn echt nog klein hoor, heb er vanavond een plastic beker omgekeerd met gaatjes erin, over gezet,omdat ik momenteel veel last heb van groene rupsjes en slakken. een klein kasje zo gezegd,weet ook niet of dat helpt hoor?? Het is voor mijn het eerste jaar en weet nu al door boeken te lezen en de ervaring van mij zelf dat ik het volgend jaar toch sommige anders ga doen en vroeger, ben nu pas eind maart begonnen. groetjes jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Juli gezaait, 2 a3 weekjes geleden uitgezaaid moet je ook geen reuze planten verwachten natuurlijk, maar als je er een plastic bekertje over heen hebt gezet zijn ze nog wel heel klein, zoals appelvrouw al schrijft het zijn vreetzakken, compost alleen is niet genoeg, toch maar even wat mest halen dan! Zulke minikasjes werken vaak wel goed, een plastic colafles of zo met bodem eraf werkt ook vaak goed (wel met gaatjes). Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Bedankt voor je antwoord, op naar de mest, groetjes Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Trouwens dat gewone plastic bekertje wat ik er over heen heb gezet, nu dat kan nog wel even blijven staan, ze zijn echt piep klein,of dat nog iets wordt? Maar welke mest bedoel je, moet het nog halen,kan je dat gewoon in een tuincentra halen? zet toch nog even alles op alles. het is het ras westlandse herfst. bedankt alweer bij voorbaat Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 je kunt denk ik gewoon koemestkorrels gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 bedankt Rommert, probeer te redden wat er te redden valt. Een plant heeft de normale lengte voor deze tijd maar de rest brr Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Mja tunneltje erover en koemest zal best nog helpen is toch een late goente van seizoen als herfst mooi wordt heb je vast nog redelijke oogstals je je best doet. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Had er per ongeluk wat gezaaid tussen mijn postelein (zakje uit mijn pollen laten vallen) in mei, en die doen het goed, zijn eigenlijk ver oogstklaar. Degene die ik in juni in potjes zaaide, zijn ook nog redelijk klein. Ik zou er eerder een net over hangen dan plastic bekers over zetten, als de zon toch even schijnt, zijn je plantjes voor hetzelfde geld gekookt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Hoi Claudia, ja daar heb je wel gelijk in, moet ook nog veel leren hoor, maar nu regent het, als de zon weer gaat schijnen haal ik ze er weer af. bedankt Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Van mij mag je die minikasjes laten staan hoor, als er voldoende zuurstof bij kan(je had gaatjes geprikt)is er niks aan de hand, ik gebruik zelf ook wel vrij veel halve flessen, tunnels en van die speciale plastic overzetdingen (geen idee hoe dat heet?!) nooit geen probleem, alleen maar profijt! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 ja er zitten 5 gaatjes in, haal ze er overdag af om te kijken dat ze vocht genoeg hebben gekregen, etc, groeit nog steeds niet hoor, moet nog wel koe mest korrels halen, misschien dat, dat gaat schelen, maar wie weet heb ik in november heel mooie planten. als ik ooit ga weten en snappen hoe je hier foto's plaatst dan wil ik het toch laten zien in nega of positieve zin. fijn weekend Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts