Jump to content

jam

peeke

Recommended Posts

Hallo Iedereen

Ben pas begonnen met jam zelf te maken,zo leuk,Maar meestal hoor ik als de potjes Afkoelen plopgeluiden van de deksel,wat doe ik Fout,Of draai ik de potjes te snel om,Langer laten afkoelen?

Wie geeft me raad?

gr peeke

Hallo Jorieke

Hartelijk Bedankt voor je antwoord.Wat is dat leuk die potjes he,Wil nu ook stofjes en lintjes gaan halen voor erop,keileuk staat dat.

Gebruikte eerst de gewone geleisuiker,maar nu de speciaale,is halfzoet en bind beter vind ik?

Had vorige week ook een paar potjes aardbeienjam gemaakt,maar kreeg ze niet stijf genoeg,maar gebruik ze nu bij de croissantje lekker soppen.

Heb je nog tips die belangrijk zijn voor een beginner?

• 2 weeks later...

Hallo Bonnie

Bedankt,heb een paar ananassen liggen,en aardbeien gekregen,en maak ze daar dan in,heerlijk.

Ben er gewoon verslaafd aan geworden,wil eerdaags ook groenten gaan doen,maar die moet ik dan echt inwecken heb ik gelezen,een stuk ingewikkelder,als jam,Maar ga het proberen.

Nog even kijken waar ik een weckketel vanaf haal,wil niet direct een nieuwe gaan kopen,even kijken hoe het mij bevalt.Bedankt vast

hallo

heb nog even een vraagje,kan ik ook jam inmaken in olvaritpotjes?

heb er een hele hoop gekregen,maak ze goed schoon,kook ze goed uit,en wil ze dan direct gebruiken,heeft iemand ervaring hiermee?

gr pe

ik gebruik ze veel, maar soms sluiten ze niet goed af, op de bv 10 altijd wel 1 die niet goed dicht "klikt" die gewoon als eerste op eten kijk goed dat de deksel er recht op gaat en draai door tot je een klein klikje voeld dan zit ie pas echt dicht....

• Like 1

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Hallo

Valt inderdaad vies tegen,heb er een paar een keer of 3 er opnieuw erop moeten draaien,Zitten heel snel scheef Was ook nog erg heet,poeh.

Ga misschien toch kijken voor andere kleine potjes.Weet nu niet wat goed vacuum is en wat niet??