Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

is dit wel een oesterzwam

annaelizabeth

Recommended Posts

In het voorjaar kocht ik een kweekbaaltje oesterzwam bij het tuincentrum. Ik heb geprobeerd dat te vermeerderen door twee voetjes in houtsnippers en koffieprut te stoppen. Deze week kwam zowaar de eerste zwam tot ontplooiing. Maar deze is toch iets anders van kleur. Dus is het wel een oesterzwam?..

20200725_163113.jpg

20200725_100312.jpg

20200725_163038.jpg

20200725_100259.jpg

Zo te zien wel. Buiten in het licht zal een oesterzwam wat donkerder en bruiner van kleur zijn dan in een meer donkere ruimte binnen.....

Als je een zoekmachine gebruik voor afbeeldingen van oesterzwammen dan verschijnen voor de "gewone"ofwel grijze foto's  met vele tinten. 

https://www.google.com/search?q=oesterzwam&sxsrf=ALeKk00T5BJ2iMjduZi3f8vzzbIoUWvQew:1595698656749&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhjerc-OjqAhVSVRUIHdqkD8UQ_AUoAXoECBgQAw&biw=1680&bih=907

Smakelijk!

Edited by weknow

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Zo goed als zeker een oesterzwam dus je kweek zal goed zijn gegaan!
Succes met de verdere oogst.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden