Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste tuinvrienden,

We hebben een tweetal magnolia in de voortuin staan. Op zandgrond, en redelijk schaduwrijk: met grote eiken voor het huis. 
De laatste 2 jaar worden de bladeren in juli al geel bruin en in augustus heeft die het meeste blad verloren helaas.

Dit jaar hebben we de grond opnieuw aangevuld met goede compost, mest en veel/genoeg water. 
desondanks verliezen de bomen hun blad.

tevens lijkt er sprake van meeldauw, die ook moeilijk te behandelen is.

heeft iemand nog tips voor me? Zodat de bomen beter hun blad behouden? En ook beter bloeien in het voorjaar? (Dit deden ze nauwelijks)

En wat zou de oorzaak hiervan zijn?

dank alvast voor de tips!

Geplaatst:

Ik heb ook een magnolia in de schaduw staan op vrij arme grond. Niet de meest fijne plek voor een magnolia. Hij had alleen het jaar dat ik hem kocht gebloeid, met prachtige, paarse en roze bloemen. Hij deed erna nagenoeg niets en verloor ook voor de herfst het blad verloor.
Plant had het overduidelijk niet naar zijn zin. Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst een paar scheppen paardenmest op de voet gelegd. Vorig jaar had ik voor het eerst na aanschaf 5 jr geleden, 2 bloemen. Hoezee! Vorig jaar herfst heb ik er meer paardenmest erbij gedaan. Misschien 5 scheppen? Weet het niet precies. Dit jaar heeft de magnolia prachtig gebloeid en heel lang, want hij staat in de schaduw! Zie, toch nog een voordeel van de schaduw. Tot wel begin mei had ik nog bloemen. 

Aan de standplaats heb ik niets veranderd, maar wel aan de arme grond. Wellicht dat dat voor jou ook soelaas biedt? Misschien kan je een paar takken weghalen van je eik? Geen idee of dat haalbaar is, maar zo de moeite waard. Magnolia’s in bloei zijn prachtig. 

F4AF406B-3442-4D5D-B50B-F7F09DB28483.jpeg

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...