RobO Geplaatst: 14 augustus 2020 Geplaatst: 14 augustus 2020 even een vraagje voor iemand anders: er staan 2 weigelia's van 8 jaar oud aan weerszijden van een waaltjesterras van 12 meter bij 4 meter, ze worden geleid over een bamboe stellage, staan in borders met dezelfde grond, geen ziekte of beest(je) te zien de ene staat er prima bij de ander laat zijn blad vallen en is bijna kaal tips iemand? Quote
fre3ke Geplaatst: 15 augustus 2020 Geplaatst: 15 augustus 2020 (aangepast) Ik ben niet het meest deskundige, maar aangezien niemand reageert zal ik mijn mening geven. Het zijn de wortels. Die zijn te droog, of te nat, of er woont/graaft een beest in, of ze krijgen geen zuurstof door de bestrating. 15 augustus 2020 aangepast door fre3ke Quote
RobO Geplaatst: 15 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2020 dank je, te droog kan, plant staat naast de bestrating we gaan het zien in 2021 Quote
fre3ke Geplaatst: 15 augustus 2020 Geplaatst: 15 augustus 2020 Meestal heeft bestrating een verloop van 2 procent, dus het kan zijn dat het daarop vallende water naar de andere kant afloopt en de andere plant daardoor vochtiger staat. Maar bij bestrating kun je sowieso niet alles plaatsen. Als de plant het niet overleeft, doen ze er goed aan een plant te nemen die bestrating verdraagt. Succes! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.