Jump to content

Etageplant

Guus D

Recommended Posts

Ik heb van mijn neefje een plant gekregen, namelijk de etageplant, hij wist alleen dat hij zo heete. Heeft iemand wwat meer informatie over deze plant? Is het een vaste plant? Heeft het speciale voeding nodig? Misschien ook nog andere info?

Alvast bedankt !

Omdat het kan.

• 2 weeks later...
  • 1 year later...

Deze plant is wat ik bedoelde met etageplant destijds maar ik weet niet of het de etagebloem is want ik heb ze wel van zaad en lees hier dat deze geen zaad zou geven. Welke het wel is?

pict564372761369231054.jpgpict564686331369231058.jpgpict564880771369231062.JPG

Deze heeft enorme bladeren!!

Hoe is het met di van jou Guusd??

Dat is idd een Phlomis hoor Geedee. Wélke zie ik zo nog niet zo snel , maar dikke kans de gewone russelliana. Lichtgeel. Er zijn ook heel andere soorten ja, maar zeldzaam.

Die "etage-plant" van Guus is echt geen Phlomis. Wat dat wel is, sla je me dood. Beetje Agastache-achtig ?

Sowieso het probleem met zelfverzonnen namen of streeknamen of historische namen voor planten. Nog nooit van gehoord.

Nou Bit, ik hoop op een van de zeldzame soortjes want ik heb het zaad natuurlijk weer ergens vandaan ge..... Ik heb m najaar 2011 gezaaid en in 2012 heeft ie alleen maar veel groot blad gemaakt dus ik was van de week aangenaam verrast dat er nu een bloei aan zit te komen. Ik had m al bijna uitgespit want hij wordt veel te groot daar in dat hoekje.

Hier ook. De plant benut zijn energie het 1e jaar ( bij mij dus na poten gekregen pol ) om te settlen. Heeft ie het naar zijn zin ( is niet de makkelijkste plant ) dan gaat ie door, wordt een hele bos en gaat dan bloeien het jaar erop. Dat gaat ie nu bij mij ook. Heeft ie het naar t zin , zaait ie ook uit. De vriend waar ik de pol van kreeg , daar zaait ie rijkelijk uit.