Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Perenboom bloeit nu

Ian

Recommended Posts

Hallo

sinds begin dit jaar staat er hier een perenboom (conference)
die ook ongeveer 20 peren gegeven heeft

nu zit ik er net naar te kijken en zit er weer bloesem in

beetje vreemde tijd leek me dat

iemand een idee wat dat veroorzaakt?

mvg ian

Vanwege de gratis perenbomen (Confrerence) actie, waarvan de bomen in een koelcel hebben gelegen. En net niet in de juiste periode zijn weggegeven.

Deze perenbomen zijn allemaal van slag, deze perenbomen denken nu dat het lente is. Het advies is om de bloemen/knoppen weg te knijpen. Zodat de boom zijn energie in wortels kan steken en in herstel. De perenbomen zijn nu deels uitgelopen, maar als de winter er is zullen ze hun blad weer afwerpen. Dus de komende lente lopen de bomen in verzwakte toestand uit. Dus de lente van 2021 ook de bloemknoppen er uit halen.

@Ian Voor jouw de zelfde tip, knijp de bloem knoppen er uit.

• Like 1

Is niet abnormaal. Bloesem verwijderen, wordt zeker niks meer.  Kan tot gevolg hebben dat sommige ziektes een kans krijgen als je ze laat zitten en vruchtzetting voor 2021 verminderen. 

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Bij jonge fruitstruikjes en bomen wil dit nog wel eens voorkomen, die moeten nog in een ritme komen. Volwassen struiken en bomen zullen dit niet zo snel doen.

Ik heb wat appelboompjes staan, die staan er toch al weer een paar jaar, maar de Present van Friesland zit weer vol bloesem. Ik heb ze nog niet vol laten dragen, dus veel beginnende appels weggehaald, ik denk dat dat er toe bijdraagt dat ze het nog een keer proberen.