JdS Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Weet iemand van jullie of een courgette-plant de winter overleefd? Of kan ik de plant weghalen en moet ik volgend jaar een nieuwe zaaien of kopen? Heeft dit nog effect op de opbrengst van volgend jaar? Ik heb ze afgelopen voorjaar als kleine platjes gekocht. Groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Nee is niet winterhard, wat iets anders is dan overhouden in bv vorstvrije lichte ruimte maar niet de moeite lijkt mij. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Inderdaad niet winterhard, zou het niet eens proberen over te houden. Plant rot van zelf weg. Dan weggooien en volgend jaar rond april opnieuw zaaien. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Bij mij is het zelfs zo dat ik later in het seizoen altijd nog een tweede generatie planten zet omdat de kwaliteit van oude planten gedurende het seizoen steeds verder afneemt. Ze vallen dan bijna altijd ook ten prooi aan meeldauw. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Ok, dat is nog eens een duidelijk antwoord van meerdere mensen tegelijk.Gewoon laten vergaan en volgend voorjaar weer opnieuw inzaaien. Bedankt allemaal,groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Bij mij is het zelfs zo dat ik later in het seizoen altijd nog een tweede generatie planten zet omdat de kwaliteit van oude planten gedurende het seizoen steeds verder afneemt. Ze vallen dan bijna altijd ook ten prooi aan meeldauw.Dat doe ik ook, de laatste plant is nu echt ten einde, maar de nieuwe generatie doet inmiddels al zijn werk! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts