Jump to content

kaas

Berti

Recommended Posts

jaaaah en natuurlijk is het onze jorieke weer die reageert...hoe kon ik dat nou vergeten!!

vandaag eerst maar eens bij de bieb langs voor het boek van smith, schijnt wel goed te zijn...

realiseer me wel, melk halen in de super is leuk om te oefenen maar ook een dure grap en kan je de kaas net zo goed kopen toch....

geen auto en geen boer in de buurt die kan leveren voor weinig....suggesties welkom natuurlijk....

Een eigen koe

Dat ene kaasje hebben we idd met supermarkt melk gemaakt. Gewoon om de 1e lading geitenmelk niet te verpesten omdat we het nog niet zouden kunnen.

Helaas schiet het met de melk van onze ene geit niet op. Volgend jaar komt er een koe!

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Heb dat een keer gedaan bij bevriende boerin in de buurt met koeien

Voor een kilo kaas, heb je 10 liter melk nodig en bent er wel wat uurtjes zoet mee. Moet als ie klaar is voortdurend gedraaid en ingezouten. Het resultaat was wel erg lekker maar zo op!

Ik heb ook es kaas gemaakt. Tis wel aardig wat werk en ik vond het resultaat ook niet geweldig, maar das een kwestie van oefenen natuurlijk. Leuk dat je het wilt gaan proberen. Jammer dat ik het recept wat ik toen gebruikte niet meer heb anders had ik het je toe gestuurd...

hahaaa jaaaa jorieke een eigen koe, zie het al zo voor me op mijn terras van een paar vierkante meter, dat wordt nog leuk!!

arm beest!!

we gaan het zien, ik realiseer me ook dat het veel werk is maar ja ik heb zeeeen van tijd, daar moet ik toch iets mee???

heerlijk hoor om in de keuken bezig te zjin....

het boek van de bieb meegenomen: zelf kaas maken, Tim Smith, uitgeverij veltman ziet er erg interessant uit!

enige ervaring met kaasmaken die ik zelf heb is huttenkase/ paneer(panir) wat dus meer een verse ongerijpte kaas is.

hier in de omgeving zitten wel mensen met een geitenboerderij maar ja moet ik nog zien dat ik het hier krijg....

da's voor later....

Bied jezelf aan als onbetaalde kracht bij die geiteboerderij, inruil voor gratis arbeid willen ze vast je wel kaas leren maken.

Lekker werken en leren tegelijk.

Zo thuis zonder melk en spullen lijkt mij niet handig om iets te leren.

Players only love you when they're playing.