Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Twist-off potjes in de weckpan


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Nee, niet mijn experiment Het gaat hier om de potjes van o.a. parfait (en leifheit) met speciale deksels waardoor ze in de weckpan kunnen. In een schoonmaakwoede heb ik het topic verwijderd waarin Veuvecouderc over die potjes vertelde (en een filmpje liet zien). Dus ik heb haar gevraagd hier meer uitleg te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik dan. Ik zelf heb de twitst-off potjes nog niet gebruikt. Ze zijn - hier in ieder geval - duurder in het gebruik dan de potten met rubberen ringen.

 

Ik ga de potjes wel gebruiken, namelijk als we weer eens pate gaan maken, van vlees of van de paddenstoelen (maar die duren nog een jaartje of twee ). En persoonlijk vind ik pate maken (zeker van vlees) zo arbeidsintensief dat ik niet een paar ons ga maken. Eerder een paar kilo! En die pate lijkt mij handiger te conserveren in de twist-off potjes. Ik vind ze handiger in gebruik dan die beugelpotten als je er iets in hebt dat je niet in een keer op eet en de potjes dus weer wilt hersluiten. Ik heb nu ook jam in de beugelpotten (niet gesteriliseerd maar ik had gewoon geen andere potjes meer) en ik vind dat gewoon niet handig.

 

De potten zonder beugel (maar met die klemmetjes die je er opdoet tot ze goed vacuum zijn) kun je volgens mij sowieso niet gebruiken voor iets dat je niet in 1 keer opeet. Je kunt ze namelijk niet meer hersluiten, toch? Hetzelfde geldt voor de twist-off potten van Leifheit en Ball, omdat het deksel dat je hergebruikt een groot gat heeft wat bij het conserveren wordt opgevuld door de tijdelijke capsules. Bij de twist-off potten van Le Parfait zit de capsule onder het 'normale' deksel. Na het openen haal je die capsule eraf en kun je dus het 'normale' deksel gebruiken om de pot te hersluiten.

 

Affijn, tegen de tijd dat ik eraan toe ben zal ik jullie laten weten hoe fijn ze werken

 

Hieronder drie foto's waarop hopelijk duidelijk wordt wat ik hierboven beschrijf: foto 1 Ball, foto 2 Leifheit, foto 3 pot met deksel Parfait, foto 4 capsule Parfai

568_7a10ea1b9b2872da9f375002c44ddfce.jpg568_0fe7c08e83b815d9021967cf15155599.jpg568_654a53823705b8ca264c67282c33600a.jpg568_2099bd5e0ece29cf0880f7124b07785a.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar er zijn plastic deksels om de potten zonder klemmen te hersluiten

 

Okee, maar mij lijkt dat ook niet ideaal. Koop je er bijvoorbeeld 4, maar ineens heb je toch zin om ook die 5de weckpot te openen maar dat kan dan weer niet want je heb geen deksel over. En je moet al die deksels van je weckpotten weer ergens bewaren - waar je ze weer terug kan vinden - tot je pot leeg is. Misschien is het een overweging voor mensen die netjes, georganiseerd en zorgvuldig zijn maar mij lijkt het onhandig en omslachtig.

 

Voor hersluitartikelen die je wilt steriliseren (dus niet de jam-methode) zou ik dus altijd voor zo'n twist-off deksel gaan.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...