RobO Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 onze zwarte vlier Sambucus Nigra Black Beauty wordt erg iel, er zijn geen lage uitlopers, alleen een viertal 6 jaar oude takken met wat weinig scheuten vanaf 1 meter hoogte; geen zichtbare ziektes, redelijk veel zonlicht, redelijk vochtige veen/zand bodem onze groene vlier groeit prima en staat in de buurt wat kan dat zijn? mesttekort? zal ik nu winterstekken nemen en in de grond steken? beetje wilgenwater er bij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Oostindische kers eronder planten....? http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htmEn een beetje mest straks in het voorjaar, of compost...dat kat kan nooit kwaad natuurlijk. Verder schijnt hij weinig onderhoud nodig te hebben..Een vriendin van mij had ze in haar tuin, die ik wel eens onderhield.. nou, ik moest ze echt in toom houden, want het groeit tegen de klippen op! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Alle takken, of een deel daarvan, in het voorjaar afsnoeien, loopt probleemloos opnieuw uit! De mijne krijgt straks dezelfde behandeling, ziet er ook niet uit... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Winterstek van half-verhoute goed groeikrachtige scheuten gaat vrij gemakkelijk. (Wilgenwater kan geen kwaad, maar zal weinig uitmaken. Dosis stekhormoon daarin is zo extreem laag dat het helaas niets zal toevoegen, hoewel het hormoon inderdaad in wilgen volop aanwezig is. Ook zoder toegevoegd hormoon uit bijvoorbeeld stekpoeder zal vlier makkelijk stekken. 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 12, 2020 Author Share Posted October 12, 2020 (edited) 12 uren geleden, harms1 zei: Oostindische kers eronder planten....? hij staat in een sierborder met heleniums, ik denk dat er geen oi kers bij mag edit: en de stekken staan in de grond op een vochtigmaarnietnat schaduwplekje Edited October 12, 2020 by RobO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts