Jump to content

goudsbloem in gelei/jam

Thessa

Recommended Posts

Nee geen ervaring, maar ik zou zeggen volg misschien een recept van appel-kruidengelei ( http://www.bloggen.be/appeljam/zoeken.php) ik hoop dat deze link werkt. Dan op t laatst een flinke bloem ( alleen de blaadjes) toevoegen. Ik denk dat je de calendula niet mee moet koken, dat is alleen een gevoel ..laat je het weten?

Edit, nee verdorie die link werkt niet, soms ben ik echt een oen met dit soort dingen. Als je kruidengelei intypt op het blog kom je er ook

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

ik denk dat het niet gelukt is......ik heb op 1.5 liter pruimensap 8 bloemen ( alleen de blaadjes ) gebruikt , pas toegevoegd na het koken. ik heb de bloemblaadjes per plukje in de litermaat gedaan en daar de hete gelei in gegoten en zo per pot gevuld.

nu drijven alle bloemblaadjes (somige iets verschrompeld) aan de boven kant ....

dat wordt regelmatig om draaien als het begind te stijven....er is nog een kans dat alle bloempjes verdeeld door de gelei raken ?? of een tip hoe te doen

mocht het toch lekker zijn ga ik het nog eens proberen met meer bloemblaadjes...

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl