Geplaatst: 19 september 201113 j Jeanne, dat had ik ook bij de spinazie met de sprietjes. Dacht dat is gras wat tussen de spinazie groeit dus weg ermee, nu eten we ze ook op. Zo leer je elke keer wat bij Good things come in small packages
Geplaatst: 21 september 201113 j parijzer worteltjes (die ronde) groeien snel en zijn dus uitermate geschikt om nog net ff in juli augustus te zaaien. Vooral als je ze snel wilt eten
Geplaatst: 24 september 201113 j Auteur Hoi ja die parijse worteltjes vind ik een beetje dik, misschien wel lekker hoor, vandaag weer een worteltje er uit getrokken nu echt zo klein, mijn man zei al: jij kan beter naar de groenteman gaan, je bent veel te ongeduldig, maar mag nog wel 2 maanden wachten zeker, groeien echt niet hard, bloemkool vind ik nog steeds een ramp, kijk ze wel 6 per dag na, en iedere keer weer die licht groene rupsjes, het ziet er ook niet mooi uit met die aangevreten bladeren. hij sluit wel nu, maar zelfs daar tussen zitten nog rupsjes. haal het niet helemaal uit elkaar hoor want er zal nu wel een roos vormen. Wie kan mij daar meer over vertellen??? spinazie groeit goed,ze zeggen 6 weken maar ook dat denk ik bij mij niet. Nu was mijn verhaal weer over groeien en bloeien fijne zondag Jeanne
Geplaatst: 25 september 201113 j He Jeanne, misschien tijd om er eens een weekje tussenuit te gaan Dan zijn je plantjes in ieder geval goed gegroeid als je terug komt(en het onkruid ook...) Lus je geen radijsjes? Die zijn in 6 a 8 weken klaar!
Geplaatst: 26 september 201113 j Auteur Ha ha nee radijsjes lust ik echt niet. nee het zit er niet in om een weekje vakantie te nemen, dus gewoon geduldig wachten Jeanne
Geplaatst: 27 september 201113 j De radijzen doen het hier nog slechter dan de wortels. De veldsla dan. Die gaat supergoed. Heb hem een maand geleden dicht gezaaid en afgelopen weekend uitgedund (in m'n oogstmand). Lekker zo'n baby veldsla. Kan ik je ook aanbevelen, Jeanne. Als je het lust tenminste. Zaaien kan nog deze week. Ik prop er nog een bed mee vol als winterbegroeiing. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 27 september 201113 j Auteur Hoi Kruidje, bedankt voor je suggestie voor veldsla, maar ook dat lust ik niet, lust echt veel maar een paar dingen niet, ook geen rucola bijv. Maar vandaag 1 worteltje weer uitgehaald en ja eindelijk wat dikker,lang nog niet. en vandaag de bloemkool gezien, hij sloot al,ik dacht al nu kan het niet lang meer duren en ja vandaag het eerste roosje. Dus wat bladeren geknakt, en er over heen gelegd. zodat er geen zonlicht meer bij komt. [en dergelijke zodat ze niet paars worden zoals eerdere foto geplaatst van iemand, weet even niet wie]nu heb ik voor alle zekerheid ook een jute zak, in stukken geknipt zo groot als de bloemkool plant is, en die er ook overheen gelegd,ik dacht ooit gelezen te hebben dat het geen kwaad kan,graag reactie van diegene die dit echt zeker weten, bedankt alvast Jeanne
Geplaatst: 29 september 201113 j Auteur o ik schaam me gewoon voor die beginners vragen van mij. Maar als je een worteltje onder het loof boven de grond komt,dan is hij oogstklaar, niet eerder toch?? Jeanne
Geplaatst: 30 september 201113 j Hallo, Je moet enkel naar de dikte kijken. Het is niet omdat ie al boven de grond komt dat ie dik genoeg is, of omgekeerd. Graaf voorzichtig met je vinger tot je aan de wortel komt, zodat je de dikte van de bovenkant kan beoordelen. Dat zegt nog niets over de lengte natuurlijk, daarvoor zal je er eentje moeten uitdoen.Je kan ze trouwens altijd wel eten, als ze voor jou dik genoeg zijn is er geen probleem.
Geplaatst: 30 september 201113 j Auteur Nogmaals bedankt, even die controle gedaan, en sommige zijn best al dik, maar andere nog dun. Maar omdat ik ook wat weg wil geven, laat ik ze voor alle zekerheid nog maar 2 weken staan. er komt geloof ik weer veel regen aan, misschien groeizaam,jeanne
Geplaatst: 4 oktober 201113 j Auteur Kon toch niet langer wachten en de wortels geoogst en gegeten, en inderdaad wat kleine en wat grote, maar wat waren ze lekker, voor de eerste keer zelf wortelen, had ze altijd uit een pot van hak,maar wat een verschil zeg. Jeanne
Geplaatst: 4 oktober 201113 j Auteur Kan je nu nog in de koude kas wortelen zaaien? of is dat nu niet meer mogelijk? bedankt jeanne
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.