vrouw_hooivork Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Wie heeft er tips om Tijm mooi en levend te houden? Eerder stond mijn tijm in een terracotta pot in gewone potgrond op het zuiden en werd gevoed door de regen en af en toe door de gieter. Daar verloor ze steeds meer blad en nieuw kwam er niet bij. Op het eind alleen maar houten takjes.Heb er nu 1 overdekt staan, in zanderige grond, in een pot, op het zuiden en krijgt af en toe water van de gieter (dit omdat tijm niet van teveel voeding en niet van nattigheid houdt..), maar nu lijkt het weer mis te gaan. Ideeën, iemand? Misschien ligt het er ook aan waar je het koopt, de laatste is van Intratuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Ik heb ze gezaaid, in de vollegrond (zandgrond) zonder wat dan ook (geen voeding, korrels of extra verzorging) en ze doen het super! Ik knip er veel van, en hij gaat er alleen maar harder van groeien.Misschien mist je tijm wat kalk? Is de potgrond nog te voedzaam? Ze willen iig in de volle zon. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Tijm wil zanderige ietwat droge grond: potgrond en veel water zijn funest. Tijm na de bloei of bij hevige groei regelmatig afknippen anders krijg je inderdaad een verhoutte plantjes. Knip je regelmatig blijft hij mooi laag en vol, én je hebt je keukenpotje continue gevuld Hier groeit ie als onkruid en zaait zichzelf uit omdat ik een struikje in bloei heb laten schieten. Hij komt overal tussen de tegels in het terras op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Wat mij betreft is volle grond de tip. Sinds ik tijm in de volle grond heb staan gaat het helemaal goed! Geef eigenlijk geen water (of het moet heel erg drrog zijn). Nu heb ik hem net weer helemaal geknipt (tot de eerste uitgroei puntjes) en dat doe ik elk jaar. Gevolg ik heb op dit moment 3 goede volle planten.Is me in een pot nooit gelukt! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Klopt helemaal : bij mij staat hij ook in de volle grond in een verhoogde bak; die is op zich altijd al droger. In een pot is me wel gelukt maar dat was dus vanuit die volle grond in pot(met bodemgaten overgezet en vervolgens echt de plant vergeten; helemaal nooit water geven.Die in de vollegrond gaat altijd beter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts