Geplaatst: 26 november 201114 j Auteur Nee die heeft het niet Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 30 november 201113 j Hans, staat in de handleiding wat de afmetingen moeten zijn van de fundering die je moet maken of moet je dat eerst ineenzetten om dat te bepalen? Had gedacht eerst de houten gedrenkte palen rondom te plaatsen met op de 4 hoeken eronder een zelfde paal een meterke de grond in als verankering. Heb de 2 paketten nog niet gezien, maar de grondprofielen bestaan zeker uit 2 delen om tot de lengte van 2.50 en 3.10 te kunnen komen. Ga morgen toch langs mijn schoonmoeder (krijgt ze een bak champignons, ben ik ervan af) en haal dan de paketten op, kan ik ze uitpakken in mijn tuinhok. Zou niet graag de fundering net te groot of te klein maken. N.V. Serrebouw BorsalinoVoor een serre groot en fijn, moet je bij Borsalino zijn,
Geplaatst: 30 november 201113 j Auteur Nee ik vondt dat een lastig punt omdat ik ook verhoogde fundering had die zo smal is dat het erg nauw kwam met meten, gelijk wat jij bij je andere kas hebt.Waneer je bv een rij stoep tegels doet zou dat veel makkelijker zijn omdat je dan breder oppervlak hebt.Inderdaad zijn de langste stukken in twee delen wat de stevigheid niet speciaal bevordert al is het geen groot probleem, want er zijn degelijke verstevigings stukken op die punten erbij. je ging razend rap met je eigen kas ik ben benieuwd of je aan deze kas hoewel veel kleinder netzoveel werk hebt met in elkaar zetten Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 30 november 201113 j Ik hoop dat dat serretje wel een stuk rapper gaan ineen steken.Ge gaat dat anders nogal zien vliegen richting weide Aan mijn serre vandaag niks kunnen doen, geen tijd over vandaag.Morgen pas tegen de namiddag er tijd voor, als ze vrijdag maar af is. Dan kan ik zaterdag starten met het serretje ineen prutsen
Geplaatst: 30 november 201113 j Auteur Je hebt de grote serre al erg rap af, ik zou pauze nemen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 1 december 201113 j Vandaag de paketten opgehaald, verschoot ervan hoe klein de pakjes waren en hoe licht van gewicht. Morgen als mijn serre is afgewerkt de dozen openmaken en de handleiding eruit nemen. Morgen nog de aflopen van de glazen serre monteren, en her en der nog een akefietje afwerken.De boel opruimen en de groenten en fruit die in emmers en bakken staan te wachten in de tunnelserre krijgen hun nieuwe woonst toegewezen
Geplaatst: 3 december 201113 j Heb het serretje in mijn serre ineengestoken, had de gasverwarming aangestoken en lekker droog.Heb ik meteen de juiste grondmaat voor de fundering.Wat me wel opviel is de geringe hoogte.Tot hiertoe 1 onderdeel te kort, het stangetje om de dakvenster te openen.Ook kunnen de hamerkopbouten niet achteraf worden in het profiel worden geklikt voor bv de schuine verstevigingen
Geplaatst: 3 december 201113 j ga je die kleine weer afbreken of zit er zo'n grote opening in die grote kas....hoe krijg je het eruit?
Geplaatst: 3 december 201113 j ga je die kleine weer afbreken of zit er zo'n grote opening in die grote kas....hoe krijg je het eruit? Dan breek ik de mijne terug af en kan die kleine in zijn geheel eruit
Geplaatst: 3 december 201113 j Zal een keizersnede worden, het natuurlijk geboortekanaal lijkt me te smal.Daar gaat de bikinilijn van mijn serre
Geplaatst: 3 december 201113 j Waarom heb je kas in kas Je hebt zo'n prachtige grote kas en nu Of is dat alleen voor de winter
Geplaatst: 3 december 201113 j Waarom heb je kas in kas Je hebt zo'n prachtige grote kas en nu Of is dat alleen voor de winter Dat is omdat dat kleine serretje niet zou nat worden, anders gaat het teveel groeien
Geplaatst: 4 december 201113 j Heb dat kleine serretje in de grote kas ineengestoken omdat het regende.De grond er vlakker was dan waar het moet komen.En ik zo de juiste grondmaat heb om de fundering ervoor te maken. Het dakje haal ik er af, de wanden maak ik los op de hoeken enzo verplaats ik de 4 wanden naar de plaats op de fundering.
Geplaatst: 4 december 201113 j Ooooooooooo....bedankt voor de uitleg....was al bang dat ik er niet van kon slapen
Geplaatst: 5 december 201113 j Het hout ligt klaar voor de fundering.Morgen begin ik eraan, moet op 1 dag af zijn anders vreet ik mijn klak op Heb er toch geen
Geplaatst: 6 december 201113 j Auteur Keurig Bor ziet er strak in elkaar gezet uit, en weer razend rap !Heb je hem nog ergen aan verankerd ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 december 201113 j Wel rondom onder de serre is een kader van gedrenkt hout 68mm X 68mm, met op de hoeken elk een zelfde paal gedrenkt hout 1 meter de grond in, dit alles aaneengevezen met 120mm vijzen. De serre is vastgevezen op deze kader, met een rondel tegen uitscheuren op alu profiel. Wat me wel opviel is dat de onderkant van de platen losjes zit, ga deze vastzetten voorlopig met een latje drukkend tegen de profielen tot het droog is deze vast te kitten. 1 onderdeel was er niet bij het uitzetstangetje van de dakvenster.is niet zo erg hij wilt een automaat op het dakvenstertje. Dan was er weer een onderdeel teveel, het 4mm plaatje voor het dakvenstertje.
Geplaatst: 7 december 201113 j Auteur Dat van de platen die loszitten klopt zeker aan onderkant bovenaan vallen ze mooi onder profiel, ik heb deze ook vast gekit, want bij sterke wind klapperd dat iets precies daar waar jij probleem ziet/verwacht is dat er denk ik er ook dus kitten is dan denk ik de oplossing bij mij klappert tenminste niet meer. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 december 201113 j Het serretje is niet stormproof. Waren hier hevige rukwinden, zelfs een oude wilg omgewaaid. 2 dakplaten en 1 zijwand en de hoekplaten van de lange zijden waaiden er gewoon uit.Leek wel een kaartenhuisje. Heb dan met pvc elektriciteitsbuis en dwars geklemd tussen de profielen langs de buitenkant verstevigd. De dakplaten in de midden en de onderkant.De zijwanden in de midden en de onderkant. Er waren in de namiddag nog hevige rukwinden en de boel bleef ineen. Benieuwd wat er morgen nog van overschiet Mijn glazen serre geeft geen krimp.De tunnelserre had ik 1 kant vergeten dicht te doen om gereedschap te nemen om de wilg te verzagen en daar is de achterwand uitgescheurd, was toch al versleten.
Geplaatst: 7 december 201113 j Auteur Balen zeg, de mijne staat beschut maar ik ga nog wel extra kit aanbrengen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 december 201113 j Ondanks mijn twijfels ,moet ik toegeven dat het er niet slecht uitziet,gezien de prijs.Wat betreft de stormschade,dat probleem heb je bij iedere kas van polykarbonaat ,omdat het veel lichter is,het lagere gewicht vergt andere konstrukties.Voordeel is dat polykarbonaat een hogere isolatiewaarde heeft en voor een vroege start is dat belangrijk.
Geplaatst: 7 december 201113 j Was da voor zever, als ge een serre koopt in wat voor materiaal is het minste dat ze bij een beetje storm deze ook doorstaat of ze moest tot op de draad versleten zijn. Als ge moet beginnen met overal verstevigingen aan te brengen is er duidelijk sprake van een constructiefout. Voor mijn eigen zou ik me zeker miskocht voelen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.