geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik tuinier in de winter graag door, maar heb nogal plaatsgebrek aan de zuidkant van het huis. de ramen zijn groot zat maar niet groot genoeg voor mn hobby Heb er het volgende op bedacht: ik vergroot de vensterbankruimte gewoon X 4 Ik geef toe...je moet er tegen kunnen....het raam gaat voorlopig niet meer open en gewassen wordt het ook alleen als ik zin heb in een volks(plantjes) verhuizing. Heb in de winter wel een heel groen raam binnen en dat de ramen niet kraakhelder zijn zie je nauwelijks De peperplantjes die te groot zijn geworden voor in het kweekkasje hebben zo ook weer plaats. De planken zijn gewoon allemaal losse stukken (van een oud boekenrek...kon eigenlijk ook bij topic recycle) op maat gezaagd, en pak ik in het voorjaar weer weg. Voor de voorjaarsschoonmaak Quote
Dennis29 Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Handig, dat gaat een mooie groene muur worden van de winter!Gaat het raam helemaal vol staan met peperplanten? Quote
geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Nee ook enkele nieuw soorten geraniumstekken die nog te klein zijn om de winter in de kelder te overleven. en in januari of februari ga er ik ook vast wat tomaat zaaien.Er staat ook nog een okra tussen...kijken wat dat wordt...nog nooit gehad en een japanse wijnbesstek pas toegestuurd gekregen. Kan tussen de peperplantjes door mn kerstaardappeltjes in de gaten houden Waar laten jullie allemaal de overwinteraars?? Quote
jasmin Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 In de vuilnisbak??? Ha, ha... ik ben blij dat ik mijn raam weer terug heb, na een zomer met tomaat, paprika, pepers, gember enzo in de vensterbank.... Met de duistere dagen op komst wil ik meer lichtinval. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Waarom de pepers en paprika niet buiten dan? Quote
jasmin Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ook... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Je japansewijnbes stek moet denk ik buiten hoor, is volkomen winterhard,persoonlijk vindt ik planten binnen altijd wat armtierig doen, maarja kan ook wel mijn huisdieren zijn die er steeds aanzitten. Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Okay goed om te weten...hij is nog een beetje zielig nu.....en erg klein....vind m vast niet meer terug al hij nu al naar buiten gaat: ik laat m even wat meer blaadjes maken en plant m dan buiten als t onkruid niet meer zo snel groeit Quote
hansm Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Je kan hem wel in potje laten en beschut plekje geven of in kasje maar echt buiten. Quote Players only love you when they're playing.
Hilde Geplaatst: 19 november 2011 Geplaatst: 19 november 2011 @GeedeeOp zich vind ik het een geweldig leuk idee. Ramen kuisen voor je de constructie plaatst en nadat alles terug buiten mag, lijkt me heel goed doenbaar tenzij je natuurlijk heel erg graag ramen poetst? Als ik het hier zou overwegen, zou ik eerst op een troosteloze dag het gordijn van dat raam eens toetrekken en kijken of de andere ramen genoeg licht geven... Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Koert Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Je kan hem wel in potje laten en beschut plekje geven of in kasje maar echt buiten.Precies anders moet je hem straks weer afharden etc. gewoon buiten in de volle grond naar mijn mening en als je bang ben dat je hem niet meer kan vinden ...een stok ernaast! Maar ook dat lijkt mij niet nodig, als er 1 plant altijd overal en nergens opkomt is het de wijnbes wel. Quote Even a broken clock is right twice a day
Kruidje Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik heb een stellingkast voor het raam in de garage geplaatst. Daar vriest het niet maar is best fris. Helaas is er niet zo veel licht. Moet de begroeing van het dak van het tuinhuisje misschien een beetje terugsnoeien. Op het moment staan er amarillysbollen, peterselie, en de rozemarijn die ik onlangs bij de Lidl gekocht heb. De basilikum uit de tuin heeft het helaas niet overleeft. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Je kan hem wel in potje laten en beschut plekje geven of in kasje maar echt buiten. Heb hem begin decemder dus buiten gezet; staat nu alleen nog maar een stok met kaartje "wijnbes" en een bruin knoedeltje in de grond....helemaal niks meer van groen blad meer aan.....is dat normaal? Quote
hansm Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Ja is bladverliezende struik zoals meeste fruitstruiken. Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Dank hansm voor de info..... dan ben ik er weer gerust op...de naam struik is nogal hooggegrepen voor dat ene knoedeltje wat er nog staat van 4 cm hoog dus ik dacht dat ie dood was.....ff op de lente wachten dus. Quote
hansm Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Ja zowiezo viel mij vorige winter/voorjaar op dat er takken afgestorven waren maar dat vanuit de wortel volop nieuwe heel stevige scheuten/takken groeide, ik verwacht dat ook bij jouw plant, dat er bv in voorjaar stuk of 3 nieuwe scheuten/takken uit de grond komen (eigenlijk zoals framboos ook doet mischien heb je dat weleens gezien)De wortel zal bij deze plant het belangrijkst zijn.Eigenlijk vergelijk ik wijnbes vaak met braam maar wat dit betreft lijkt het er niet op, want braam geeft niet speciaal veel grondscheuten die gaat gewoon op oude takken weer uitlopen. Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Klopt geedee hij wordt helemaal kaal, en als hij niet aan de gang komtkan ik je altijd nog een nieuwe stek sturen. Quote
geedee Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 kijk da's aardig ben helemaaaaaaaaaaal gerust erop nu Quote
Margie Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Wanneer ik in februari ga zaaien ,heb ik dat ook op rekken voor het raam staan.In de keuken komt altijd 4 rekken zoals jij het het te hangen.Ik vind het ideaal, en wanneer het wat warmer wordt komen ze in de kas te staan.Ach en even niet dat raam aan de binnenkant kunnen doen is dan even pech voor mij, het scheelt wel dat dat raam achter staat en niet van voorhuis te zien is.Maar het is een ideale ruimte bespaarder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.