Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik tuinier in de winter graag door, maar heb nogal plaatsgebrek aan de zuidkant van het huis. de ramen zijn groot zat maar niet groot genoeg voor mn hobby

Heb er het volgende op bedacht: ik vergroot de vensterbankruimte gewoon X 4

Ik geef toe...je moet er tegen kunnen....het raam gaat voorlopig niet meer open en gewassen wordt het ook alleen als ik zin heb in een volks(plantjes) verhuizing.

Heb in de winter wel een heel groen raam binnen en dat de ramen niet kraakhelder zijn zie je nauwelijks

977_5a34afbaca3caf5d7671c196cefd1586.jpg

977_756acb3c973d62cfb277af473528886b.jpg

977_05a8310a61564d94b9bd2350fe5ec7fd.jpg977_6de6c3fef8005e69b4b86eb17d13a557.jpg

De peperplantjes die te groot zijn geworden voor in het kweekkasje hebben zo ook weer plaats.

De planken zijn gewoon allemaal losse stukken (van een oud boekenrek...kon eigenlijk ook bij topic recycle) op maat gezaagd, en pak ik in het voorjaar weer weg. Voor de voorjaarsschoonmaak

Geplaatst:

Nee ook enkele nieuw soorten geraniumstekken die nog te klein zijn om de winter in de kelder te overleven. en in januari of februari ga er ik ook vast wat tomaat zaaien.

Er staat ook nog een okra tussen...kijken wat dat wordt...nog nooit gehad en een japanse wijnbesstek pas toegestuurd gekregen.

Kan tussen de peperplantjes door mn kerstaardappeltjes in de gaten houden

Waar laten jullie allemaal de overwinteraars??

Geplaatst:

Je japansewijnbes stek moet denk ik buiten hoor, is volkomen winterhard,

persoonlijk vindt ik planten binnen altijd wat armtierig doen, maarja kan ook wel mijn huisdieren zijn die er steeds aanzitten.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Okay goed om te weten...hij is nog een beetje zielig nu.....en erg klein....vind m vast niet meer terug al hij nu al naar buiten gaat:

977_c801714c235977c7aa3c80ea04999465.jpg

ik laat m even wat meer blaadjes maken en plant m dan buiten als t onkruid niet meer zo snel groeit

• 1 maand later ...
Geplaatst:

@Geedee

Op zich vind ik het een geweldig leuk idee. Ramen kuisen voor je de constructie plaatst en nadat alles terug buiten mag, lijkt me heel goed doenbaar tenzij je natuurlijk heel erg graag ramen poetst?

Als ik het hier zou overwegen, zou ik eerst op een troosteloze dag het gordijn van dat raam eens toetrekken en kijken of de andere ramen genoeg licht geven...

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

Geplaatst:
Je kan hem wel in potje laten en beschut plekje geven of in kasje maar echt buiten.

Precies anders moet je hem straks weer afharden etc. gewoon buiten in de volle grond naar mijn mening en als je bang ben dat je hem niet meer kan vinden ...een stok ernaast! Maar ook dat lijkt mij niet nodig, als er 1 plant altijd overal en nergens opkomt is het de wijnbes wel.

Even a broken clock is right twice a day

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een stellingkast voor het raam in de garage geplaatst. Daar vriest het niet maar is best fris. Helaas is er niet zo veel licht. Moet de begroeing van het dak van het tuinhuisje misschien een beetje terugsnoeien.

Op het moment staan er amarillysbollen, peterselie, en de rozemarijn die ik onlangs bij de Lidl gekocht heb. De basilikum uit de tuin heeft het helaas niet overleeft.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

• 4 weeks later...
Geplaatst:
Je kan hem wel in potje laten en beschut plekje geven of in kasje maar echt buiten.

Heb hem begin decemder dus buiten gezet; staat nu alleen nog maar een stok met kaartje "wijnbes" en een bruin knoedeltje in de grond....helemaal niks meer van groen blad meer aan.....is dat normaal?

Geplaatst:

Dank hansm voor de info..... dan ben ik er weer gerust op...de naam struik is nogal hooggegrepen voor dat ene knoedeltje wat er nog staat van 4 cm hoog dus ik dacht dat ie dood was.....ff op de lente wachten dus.

Geplaatst:

Ja zowiezo viel mij vorige winter/voorjaar op dat er takken afgestorven waren maar dat vanuit de wortel volop nieuwe heel stevige scheuten/takken groeide, ik verwacht dat ook bij jouw plant, dat er bv in voorjaar stuk of 3 nieuwe scheuten/takken uit de grond komen (eigenlijk zoals framboos ook doet mischien heb je dat weleens gezien)

De wortel zal bij deze plant het belangrijkst zijn.

Eigenlijk vergelijk ik wijnbes vaak met braam maar wat dit betreft lijkt het er niet op, want braam geeft niet speciaal veel grondscheuten die gaat gewoon op oude takken weer uitlopen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Wanneer ik in februari ga zaaien ,heb ik dat ook op rekken voor het raam staan.

In de keuken komt altijd 4 rekken zoals jij het het te hangen.

Ik vind het ideaal, en wanneer het wat warmer wordt komen ze in de kas te staan.

Ach en even niet dat raam aan de binnenkant kunnen doen is dan even pech voor mij, het scheelt wel dat dat raam achter staat en niet van voorhuis te zien is.

Maar het is een ideale ruimte bespaarder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...