webby123 Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Mijn eerste pompoen, ik was zo vreselijk trots. Gegroeid in een pot op balkon... Welgeteld 1 pompoen eraf gekregen, 1.5 kilo en dan met het opensnijden is het rot! Het was nog hard, geen zachte plekken. Alleen ik zag dat er een klein gaatje in de onderkant zat in het midden??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Ja wel rot voornamelijk de kern met zaden, maar vruchtvlees ziet er nog goed uit, kun je best nog genoeg vruchtvlees voor soep ofzo afsnijden. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Rot? Zo gek ziet het er nog niet uit... mijn kakaï pompoenen zijn ook zo goed als hol van binnen, en niet helemaal gevuld zoals andere pompoenen.Ruikt hij goed? Of echt vies? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
webby123 Posted October 10, 2011 Author Share Posted October 10, 2011 De geur is echt niet goed.. Ik durf het daarom ook niet aan om het klaar te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 En als je dat binnenste er uit schept? Net wat Hans zegt; het buitenste vruchtvlees ziet er nog wel goed uit.Bij bijv. een appel is het klokhuis ook wel eens aangevreten (kwam laatst zelfs een oorwurm IN de appel tegen), maar de rest van de appel is dan nog gewoon goed. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Ik weet niet of rotten en beschimmeld 2 verschillende oorzaken heeft. Weet iemand dat hier? Ik weet wel dat als brood beschimmeld is (de bovenste 5 sneden zeg maar) de schimmeldraden onzichtbaar aanwezig zijn in de rest van het brood en je het beter niet meer kunt eten. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind van je pompoen om m helemaal weg te gooien: ik zou m hier aan de kipjes voeren maar ik weet niet of jij kippen hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Ik dat dat bij brood zo is omdat brood luchtig is, en de schimmeldraden dus makkelijk van plak naar plak kunnen groeien. Maar ik ben geen schimmel/rot kenner hoor Als de rest van het vruchtvlees goed ruikt, en je het kookt of bakt, is er toch niets aan de hand? Zou zonde zijn om die ene pompoen weg te moeten gooien. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Ja daar heb je gelijk in jorieke....ik ben nog een non-pompoenkenner en even niet aan koken/bakken gedacht Als je kookt of bakt, gaat schimmel altijd dood en kan het geen kwaad, dus inderdaad webby maak er gewoon iets lekkers van: van je eerste pompoen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Jam, of soep, of pannenkoekjes, of muffins, of roosteren met rozemarijn in de oven, of puree..... Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts