appelvrouw Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Heeft er iemand ervaring met het maken van kastanjemeel? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Ik denk dat Jasmin dat weet zie: kastanje-t3131.html?hilit=kastanje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Ik kwam een site tegen over Italianen die kastanjes drogen : http://onskookboek.com/kastanjemeel/298/En dit:Eerst moet je de kastanjes pellen ,en zo mogelijk ook de bruine velletjes verwijderen.Daarna drogen in de oven , 50'C.met de ovendeur op klein kiertje zodat het vocht weg kan.Dit een paar uur doen , de kastanjes worden nu steenhard.Deze gemalen in een keukenmachine ,totdat je meel hebt .Het werd bij mij niet zo fijn als "gewone" bloem ,ziet er meer uit als grof volkorenmeel.Dat lijkt me voldoende om uit te proberen ( dat laatste dan, de Italiaanse manier lijkt wat overdreven voor twee kilo`s kastanjes ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts