Geplaatst: 5 maart 201213 j @Marieke: Dat is me nogal een heerschap! Wat een uitstraling. Dan zal ik ook eens wat kippen voorstellen. Dit zijn onze lakenvelder ladies:Leggen mooie grote smakelijker witte eieren met grote dooiers. We hebben nog andere kippen, maar dit vind ik zo'n leuke foto. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 5 maart 201213 j Mooi, hebben ze nou ook spikjes zwart op de witte veren ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 maart 201213 j Mooi, hebben ze nou ook spikjes zwart op de witte veren ? Klopt! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 6 maart 201213 j Het gaat echt hartstikke goed met onze Brahma's uit de broedmachine.Ze lopen de hele dag buiten, de lente is hier ook volop begonnen (hongarije)ze mogen nu nog 'helpen' in de moestuin..... Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 6 maart 201213 j Dat ziet er reuze gezellig bij je uit, zijn vast lekker tam. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 6 maart 201213 j Ze zien er prachtig uit zeg! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Dat ziet er reuze gezellig bij je uit, zijn vast lekker tam.ja, heel tam, als ik er aan kom lopen komen ze allemaal naar me toe rennen.eentje heeft een streepje voor, heel oneerlijk, die mag in de keuken en die komt dan een stukje kaas halen..... Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 7 maart 201213 j Is denk ik menselijk, ik heb ook wel een kip die ik leuker vindt dan de rest (die ik uiteraard ook leuk vindt). Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Al onze kippen hebben net een iets ander karakter. De verschillen tussen de hanen is helemaal groot. Echte persoonlijkheden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Waar hebben jullie kippen gekocht? En als je op een vrij open stuk woont maar wel met andere huizen en wegen, moetje ze dan binnen de hekken zetten of blijven ze een beetje in de buurt als ze gewend zijn en eten krijgen?
Geplaatst: 7 maart 201213 j Rond welke tijd worden kuikentjes eigenlijk geboren? Ik wil eigenlijk ook wel een paar kipjes.. Maar ik woon niet bepaald op een boerderij maar wil ze ook niet in een hok zetten
Geplaatst: 7 maart 201213 j de tijd verschilt met een broedmachine kun je eigenlijk al in december kuikens hebben soms iets vroeger met een kip !alleen als die broeds word ja das meestal als ze broeds worden ...ligt dus aan de kip @robin.Gals ik vragen mag waar wil jij je kippen dan gaan in huisvesten ze hebben toch wel een beschermde slaap plek en onder komen nodig inverband met roofdieren en het slechte weer
Geplaatst: 7 maart 201213 j Ja een hok "'moet"" dat je ze daarbij veel zou laten loslopen is weer wat anders. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Wisselt sommige kippen kunnen behoorlijk afdwalen, ik heb wel het idee dat een haan waneer je een klein aantal kippen hebt ze bij elkaar houdt.Een kip zou ik zelf bij hobbyfokker halen, je hebt kleindierverenigingen door het hele land die je adressen van fokkers kunt geven.Zou googlen op eigenschappen van kippenrassen wat je aanspreekt, en je inlezen bv op een kippenforum over de verzorging/huisvesting enzv. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Ik heb persoonlijk nog nooit voor een kip betaald. Ben begonnen met 3 jonge Wyandottekruising-hennen en een haan die ik van de buurvrouw kreeg. De haan had ze net gekregen van iemand die er snel vanaf moest, maar dat botste met haar andere haan, ondanks de ruimte, dus is hij met 3 dames bij ons komen wonen. De dames hebben wat eieren uitgebroed, en daar hebben we nog 3 hennen en een haantje uit gekregen. Het haantje kreeg een eigen ren, vanwege de familiebanden. Sommige mensen boeit het niet, maar ik vind inteelt niet nodig. Dus advertentie op marktplaats gezet met de vraag naar "herplaatskippen". Daarop konden we de 4 lakenvelder dames voor niks op komen halen. Vervolgens 2 eieren van de lakenvelders onder de wyandotjes gelegd (lakenvelders vinden een hoop leuk, maar ze gaan echt niet langer dan een paar uur op een ei zitten, de mijne in elk geval niet) en daar zijn een hen een haantje uitgekomen. Ondertussen was de eerste haan dood gegaan, was ook al een wat oudere heer, en daar kon ik bij een andere buurman weer een haan voor halen. Hanen zijn er altijd in overvloed.In het kort: via de buurvrouw, marktplaats en het wonder der voortplanting. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 7 maart 201213 j Wisselt sommige kippen kunnen behoorlijk afdwalen, ik heb wel het idee dat een haan waneer je een klein aantal kippen hebt ze bij elkaar houdt.Een kip zou ik zelf bij hobbyfokker halen, je hebt kleindierverenigingen door het hele land die je adressen van fokkers kunt geven.Zou googlen op eigenschappen van kippenrassen wat je aanspreekt, en je inlezen bv op een kippenforum over de verzorging/huisvesting enzv. Er is inderdaad niet echt een peil op te trekken. Van onze oudste 3 hennen zijn er 2 die 100 dagen achter elkaar netjes thuis op stok komen zitten, en op dag 101 wurmen ze zich in het hok van de buurman en gaan ze met zijn haan op stok. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 8 maart 201213 j Auteur Jonge hanen trekken er elke dag flink op uit. Hier zagen we ze 2 a 3 weilanden verderop lopen... Ze kwamen naar mijn weten wel elke avond terug, maar misschien een paar ook niet. Is lastig te zeggen met meer dan 50 kippen...Hennen blijven over het algemeen dicht bij het nachthok. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 maart 201213 j de tijd verschilt met een broedmachine kun je eigenlijk al in december kuikens hebben soms iets vroeger met een kip !alleen als die broeds word ja das meestal als ze broeds worden ...ligt dus aan de kip @robin.Gals ik vragen mag waar wil jij je kippen dan gaan in huisvesten ze hebben toch wel een beschermde slaap plek en onder komen nodig inverband met roofdieren en het slechte weerJa een hok is wat dat betreft ook wel noodzakelijk, maar ik zou ze wel vrij willen laten lopen overdag. Ik heb alleen niet echt ruimte voor een groot hok.
Geplaatst: 8 maart 201213 j Jonge hanen trekken er elke dag flink op uit. Hier zagen we ze 2 a 3 weilanden verderop lopen... Ze kwamen naar mijn weten wel elke avond terug, maar misschien een paar ook niet. Is lastig te zeggen met meer dan 50 kippen...Hennen blijven over het algemeen dicht bij het nachthok. 50 is aardig veel! ik ben wel een beetje op internet op zoek naar wat me aanspreekt en wat een beetje past bij de ruimte die ik voor ze heb.
Geplaatst: 8 maart 201213 j @ Robin G het ligt er aan welke kippen je wilt nemen .hoeveel plek er moet zijn rekening houden met eventuweel erg slecht weer je kunt in een kippenhok namelijk meer loopruimte maken door verdiepingen aan te leggen ... mijn kippenstal is bv 3 lang bij 2 breed maar dan weer aan de voorkant 3 meter hoog aflopent na 2 meter aan de achterkant
Geplaatst: 8 maart 201213 j Je kunt beter denk ik ook niet een (te) klein hok nemen met de gedachte ik ga ze vaak loslaten,in de praktijk zit een kip nu eenmaal vaak in het hok en de ren, zeker als je moestuin hebt Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 9 maart 201213 j En een haan is niet nodig voor de leg. In principe kan je dus met 2 hennen beginnen. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 18 maart 201213 j ik heb een stukje moestuin erbij gekregen en dit stukje leek me wel mooi om zelf wat voer voor onze kippen te telen.iemand een geschikt iets voor kippen om zelf te telen? (zonnebloemen heb ik al)
Geplaatst: 19 maart 201213 j ik heb een stukje moestuin erbij gekregen en dit stukje leek me wel mooi om zelf wat voer voor onze kippen te telen.iemand een geschikt iets voor kippen om zelf te telen? (zonnebloemen heb ik al) Het meeste onkruid is al erg geschikt; paardenbloemen, vogelmuur, zevenblad. En ik heb altijd een bedje (pluk)sla voor ze staan. Niet teveel van geven trouwens, groenten. Ook heel geliefd; appel(schillen), schrap van wortels, andijvie, boerenkool, druiven, bessen, kwetsen, kleine pompoenpitten. Geen aardappels trouwens. Ook geen schillen. Kunnen ze goed last van krijgen. En het is wat Hans zegt; ga ervanuit met de bouw van een hok dat de kippen er 24/7 in moeten zitten. Dat ze dan alsnog buiten mogen lopen is mooi meegenomen, maar je weet van tevoren niet of je kippen besluiten vluchtgevaarlijk te worden, je moestuin volledig kaal eten of dat er een ophokplicht komt bij bijvoorbeeld vogelgriep. Onze kippen zitten ook meestal binnen. Simpelweg omdat ze de buurman zijn moestuin leegroven (en zijn kas, vorig jaar), zijn terras vervuilen en soms zelfs ineens in zijn keuken staan. Iets wat ze bij ons overigens nooit doen. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.