Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Houd je aanrecht dat wel

Dat wordt me nog een klus om die geheel te verwerken. Hele week in de keuken staan?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nou idd, dat wordt me wat. Hammen zouten en drogen, worsten maken en drogen/roken/invriezen, bacon zouten en drogen, etc etc etc

Heb er nu al zin in! Pannenkoeken met lekkere dikke plakken bacon (in plaats van die miezerige door-kijk-plakjes uit de supermarkt)

En eigen meloentjes met een plakje gedroogde ham *kwijijijijl*

Geplaatst:

Mijn oma deed dat vroeger altijd zelf, die was daar zo goed in ,maakte ook zult en balkenbrij ervan. ze had ook een recept haas in het zuur, kan er niet meer achter komen hoe toen gedaan, als iemand nog een oud recept heeft dan graag. jeanne

Geplaatst:

én een goed aanzetstaal. De sabatier messen willen nog weleens in folders staan. Maar ja niet het uitbeenmes dan...., is niet zo'n grote markt voor, denk

Geplaatst:

Een fileermes is een dun en lang mes. Heel handig om bijv. kipfilets en varkenslappen mooi dun te snijden. Zijn ze ook zo klaar in de pan.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Is een hele klus een varken uitbenen.

Ik kan het ook, vroeger in een slagerij gewerkt, en heb dat toen geleerd.

Is al lang geleden, maar ik denk niet dat je het verleerd.

Alleen de fijne kneepjes die zal ik wel niet meer kunnen.

Geplaatst:
Maar wel mooi werk toch? Van zo'n onhandelbaar object (om het maar even wat abstract te houden ) allemaal mooie stukken vlees en hammen maken?

Echt geweldig en mega-stoer om te doen. Voor ons halve varkentje komt altijd de slager die ook het varkentje slacht. Het is voor mij jammer dat de man niet zo communicatief is, ik zou graag leren, maar hij snijdt het vlees zo snel ( en dat moet ik dan snel inpakken) en spreekt lastig (dialect) Frans.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Hugh fearnly whittingstal (ofzoiets...) van river cottage heeft samen met Butcher Ray een DVD van een cursus die ze geven. 'Pig in a day' Echt super leerzaam! Waar je moet snijden voor welke stukken, en dan ook meteen wat lekkers koken.

Edit: Hugh fearnley whittingstall (pfff)

Heb jij die dvd toevallig?

Geplaatst:

Ok dat lijkt me inderdaad wat voor mij, kan ik het rustig bekijken voor de slager komt, en kan ik hem van repliek dienen, als hij te snel gaat het het varken niet snijdt zoals ik het wil!

Deze review vond ik wel grappig:

Quite good for people who wish to dispose of their dead pig, but not very much information about getting your pig to that stage.

Geplaatst:

Dan gaan we vanaf volgende maandag zippen ( Geen idee wat het is, maar dat ga ik leren dan.) de verbinding in NL is in ieder geval lekker snel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...