Jump to content

Vlees uitbenen/verwerken

Helly

Recommended Posts

Nou idd, dat wordt me wat. Hammen zouten en drogen, worsten maken en drogen/roken/invriezen, bacon zouten en drogen, etc etc etc

Heb er nu al zin in! Pannenkoeken met lekkere dikke plakken bacon (in plaats van die miezerige door-kijk-plakjes uit de supermarkt)

En eigen meloentjes met een plakje gedroogde ham *kwijijijijl*

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Ik beschik niet over de vaardigheden, maar wil het wel kunnen en heb er al aardig wat over gezien bij bijv. River cottage. Was mooi oefenen bij die kleine bokjes, het hele varken wordt nog wel een uitdaging. Maar als je stap voor stap te werk gaat, valt het erg mee hoor! Wel dure messen kopen...

Giga-gaas.nl

Maar wel mooi werk toch? Van zo'n onhandelbaar object (om het maar even wat abstract te houden ) allemaal mooie stukken vlees en hammen maken?

Echt geweldig en mega-stoer om te doen. Voor ons halve varkentje komt altijd de slager die ook het varkentje slacht. Het is voor mij jammer dat de man niet zo communicatief is, ik zou graag leren, maar hij snijdt het vlees zo snel ( en dat moet ik dan snel inpakken) en spreekt lastig (dialect) Frans.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Hugh fearnly whittingstal (ofzoiets...) van river cottage heeft samen met Butcher Ray een DVD van een cursus die ze geven. 'Pig in a day' Echt super leerzaam! Waar je moet snijden voor welke stukken, en dan ook meteen wat lekkers koken.

Edit: Hugh fearnley whittingstall (pfff)

Giga-gaas.nl

Hugh fearnly whittingstal (ofzoiets...) van river cottage heeft samen met Butcher Ray een DVD van een cursus die ze geven. 'Pig in a day' Echt super leerzaam! Waar je moet snijden voor welke stukken, en dan ook meteen wat lekkers koken.

Edit: Hugh fearnley whittingstall (pfff)

Heb jij die dvd toevallig?

Ok dat lijkt me inderdaad wat voor mij, kan ik het rustig bekijken voor de slager komt, en kan ik hem van repliek dienen, als hij te snel gaat het het varken niet snijdt zoals ik het wil!

Deze review vond ik wel grappig:

Quite good for people who wish to dispose of their dead pig, but not very much information about getting your pig to that stage.

Hij staat op schijfje, ik stuur hem van de week op!

Heb weer even een stukje gekeken (was alweer een jaar of wat geleden), en ik ga Jimmy nog maar even wat brood en aardappelen geven.... ik heb zin in ham!

Giga-gaas.nl