Jump to content

Vijgen binnen narijpen?

Eise

Recommended Posts

Wie weet er of het mogelijk is vijgen binnen (bijvoorbeeld in de vensterbank of op een fruitschaal met een banaan erbij) na te laten rijpen? We hebben dit jaar al een prachtige oogst gehad maar er zitten nog veel bijna rijpe vijgen aan de struik. Ik ben bang dat die het buiten nu niet meer redden.

• 3 weeks later...

Ze rijpen naar mijn oordeel slecht na.Ik heb nu zelfs nog enkele vijgen buiten die afrijpen maar ik woon wel in Zuidwest vlaanderen waar het wat warmer is.Ik zeg wel enkle want de meeste van mijn 40 vijgeboompjes rijpen nu niet meer buiten.In 2006 had ik ook buiten rijpe vijgen tot eind november maar ook maar enkele.Verleden jaar had ik na september geen rijpe vijgen meer ,het hangt veel van de zonneschijn af.Dit najaar was hier uitzonderlijk veel zon en tegen een muur wordt het dan gemakkelijk warm.

http://www.vijg.nl/rassen/

De rassenlijst heeft 'ie van mij. En zelfs ik heb op het moment maar 4 rassen staan, en vaak zelfs maar 1. De 'Brown Turkey' is samen met de wilde vijg de enige vijg die in Nederland goed te verkrijgen is. En de brown turkey is de gene die je wilt hebben

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter