trikke Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 ....om er volgend seizoen weer mooi te staan?Moet ik deze een aantal cm boven de grond afsnijden of wat is het beste voor hem?Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Is dat zo`n grasbamboe giganteum?Gewoon afknippen op een enkele centimeter( en de onderste stukken van de stengels bewaren als plantenstokjes) hij komt volgend jaar in volle sterkte (en misschien zelfs wel meer..) terug! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 Wat zen naam is weet ik niet. Mag dat nu afgeknipt worden of moet ik ermee wachten tot er niets groen meer aan staat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Mag ook van het voorjaar als ie net begint uit te lopen, zo kan je er van de winter nog van genieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Ik denk ook gewoon voor het groeiseizoen afknippen en weer laten uitlopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Is soort bamboe...hoort bij de grassoorten ....dacht ik weet niet zeker....wat ik wel weet is dat een tuingenoot hem probeert te temperen omdat hij geweldig groeit en stekken uitkomen op anderhalve meter van de "pol" vandaan; hij knipt m ook op t najaar geheel af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Is soort bamboe...hoort bij de grassoorten ....dacht ik weet niet zeker... Ja bamboe hoort bij de grassenfamilie. Het gemakkelijkste kenmerk is de vorm van het blad (het onderste deel zit rond de stengel gevouwen). en het "tongetje" in de bladoksel (zie bijv. hier: http://www.equipegolf.nl/Greenonderhoud/HbG_grassen.html (ongeveer halverwege staan plaatjes). Riet is één van de uitzonderingen, dat heeft een bosje haren ipv een tongetje. Je kunt het ook aan de bloemen herkennen, maar die hoop je natuurlijk niet te zien bij jouw bamboe.....wat ik wel weet is dat een tuingenoot hem probeert te temperen omdat hij geweldig groeit en stekken uitkomen op anderhalve meter van de "pol" vandaan; hij knipt m ook op t najaar geheel af.... Of een bamboe wel of niet "woekert" is afhankelijk van de soort. Soortnamen heb ik niet voor je, daarvoor moet je bij iemand zijn die er echt verstand van heeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Wat een leuke site over dat gras...heb nl ook zaden van diverse soorten siergras "gepikt" om de dahlia-boeketjes op te leuken volgend jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 Man man, wat ben ik toch een leek wat al die planten betreft. Al goed dat er fora's als deze bestaan,je zou anders wat zien vrees ik Bedankt voor alle nuttige info....ik ga hem dus kortwieken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ik heb die ook op ons nieuwe stuk grond staan, 1pol van 2 meter doorsnee, en drie kleine, die grote gaat naar de vuilnisbelt, die kleine wil ik aan een pluktuin verkopen. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Succes met het uitspitten dan Guus! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ja dat heeft die man bij ons dus ook geprobeerd.....die plant is ondergronds groter dan bovengronds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Uitspitten, niets daarvan, komt een grote kraan, daarmee licht ik um zo de grond uit! Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts