Ga naar inhoud

Ganzen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hier proberen de honden het op te ruimen Maar dat mag niet van mij.

nee kun je beter niet laten doen ..

maar ik denk dat we die ganzen poepjes ..gewoon toch voor lief nemen om dat ze zo ....... zijn

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wat zijn ganzen toch grappig. Heb me vanmiddag kostelijk vermaakt toen de groep ganzen die hier in de grachten zwemt het verkeer blokkeerden tijdens het oversteken. Echt niet dat die onder de indruk waren van het getoeter van de auto's.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

leuk .hahaha

maar hier houden ze nu ongewenste gaste buiten me poort .

trouwens ze lopen niet altijd op het teras ..normaal lopen ze gewoon achter op het gras .

008.jpg

Geplaatst:
Kijk wat een gezelligheid!

hoop in het voorjaar wat jonge muskus eendjes te hebben .....

this ook een gezelligeboel hier achter

Geplaatst:

Echt erg leuk. En ik wil niet jaloers zijn op iedereen die kipjes eenden, sowieso beesten kan houden, per slot van rekening heb ik niets te klagen met mijn tuinen. maar ik kan niet wachten op de dag dat ik aan mijn eigen beestenboel kan beginnen! Zolang het niet zover is lees ik jouw verhaaltjes over de ganzen en het topic van de kipjes ook...Jorieke`s varkentjes...daar geniet ik allemaal van!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

tuurlijk ik geniet ook altijd als ik foto,s en verhalen leest van andere forumleden over hun dieren en tuin .

net zoals je zegt jou tijd komt zeker ook ......en door te lezen leer je ook nog het een en ander .

Geplaatst:
Mooie beesten, Jack.

Als ze niet geschikt zijn voor het waken, kan je er misschien wat anders mee verzinnen....

funny-gifs-goose-stepping.gif

Kunnen we inhuren voor de gaten in de optocht met carnaval!

Geplaatst:

tegen een paar zakken voer willen ze best wel lopen ..

eigelijk ben ik op zoek na een kleine weide voor wat dieren op te houden .mocht je iets weten wat braak ligt ....

• 3 weeks later...
Geplaatst:
Jack bekijk deze eens, het zijn geen ganzen maar eenden..maar wat voor eenden!

http://www.bloggen.be/appeljam/

dat zijn loop eenden

ze eten graag slakken en ander insekten . die in ej tuin voor komen .....zelf muizen daar zijn ze dol op

de vrouwtjes zijn echt goede eieren leggers .ze leggen na ik meen 300 eieren per jaar

heeft u deze ook ??

Geplaatst:

heeft u deze ook ??

Neen, mijn buren hebben ze, maar ik kan zo kleintjes krijgen..ze leggen inderdaad erg veel. Ook krijg ik er regelmatig een om te eten, want de buurvrouw is er niet gek op. Wat vind jij van het verhaal van die geverfde eieren?..

Geplaatst:

Dat zijn mijn geliefde flesse eenden cool

inderdaad echte slakken/insekten eters die zou ik maar vaak te logeren vragen in je tuin.

of je kunt mooi je slakken verzamelen voor hun ipv doorknippen, of doorgeknipt geven

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

geloof er maar niets van

als hij de eieren geverf zou hebben dan komen z ehelmaal niet meer uit

de verf sluit namelijk de porien af waar door het kuiken sterft of zich niet ontwikelt

ik denk dat hij het met textielver gedaan heeft ?? de volwassen eenden dan he

de eieren zijn ook erg lekker zowel gebakken als in cake of zo

ja zijn ook fijne eenden om gewoon in de moestuin te houden ze zouden van het groen afblijven en alleen slakken met of zonder huisje opeten de nodige insekten en muizen gaan er makkelijk in

het enige nadeel .als je in een woonwijk woont is het kwaken van de vrouwelijke loop eenden

vandaar heb ik muskus eenden leggen ook goed maar kwaken niet

ik heb er onlangs 4 geslacht en liggen nu in de vriezer .had ze van een kenis gekregen

maar de loopeend is makkelijk om te houden dus als je kuikens kunt krijgen en je heb plek zou ik ze zeker nemen

eventuweel vrouwtjes want daar heb je dan nog de eieren van ...

Geplaatst:

OK jack, dank voor je antwoord. Ik dacht al dat ik genept werd met die kleur en dat eieren verhaal..maar ja een beetje naïef ben ik wel

Ik kan wel loopeenden krijgen, maar ben hier te weinig om het ook echt te doen...dan moeten de buren de beesten `s-avonds weer opsluiten, want hier woont ook de vos

Geplaatst:

ja jamer want zijn wel fijne eenden om te houden .

trouwens vossen komen ook gerust wel eens overdag licht aan het voedsel aanbod .en hoe rustig het is

• 3 weeks later...
Geplaatst:

hier vertrekken zaterdag 2 vrouwelijke ganzen na een ganzen man van 23 jaar oud

zijn vrouwtje is overleden en nu zochten die mensen nieuwe vrouwtjes voor hem ....

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

De ganzen bij ons in de straat stuk of 30 zijn al opgesplitst in paren (aantak weken al) en leggen volop al eieren,

willen nu met nest ook mijn hond steeds in haar kont bijten

weet je 100% zeker dat het twee mannen zijn ?

straks heb je gewoon 1-3 ipv 2-2

Had je hierboven goed gelezen wat Jack schreef dat peking eenden niet kwaken, ik zag dat net en lijkt me ideaal voor je met je kwaak-fobie

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het zijn echt mannen (ze zijn iets groter, en hebben echt zo'n kwab. verder zie je het idd bijna niet), vorig jaar waren ze wel stelletjes... We hebben ze nu in stelletjes apart gezet, maar wat als ze vorig jaar een partner hebben gekozen en we nu de verkeerde dames-gans bij de verkeerde man-gans ( ) hebben gezet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...