Jump to content

bruidssluiier .nu nog

Guest jack

Recommended Posts

snoeien

de bruidssluiier die tegen het huis aan staat is flink na voren gegroeid dat wil zeggen hij hang ver na voren

nu wilde ik hem nu nog terug snoeien

gaat dat nog of beter wachten tot volgend voor jaar ...

Edited by jack

Gouden regen snoei je liever helemaal niet ivm snel rot in de boom/struik, maar waneer je toch moet doen zou ik spulletje halen bij tuincentrum om op wond te smeren, verder zou ik zo knippen/zagen dat er geen horizontale vlakken onstaan maar beetje schuin dat er geen water of minder snel water in de gesnoeide vlakken kan staan.

Volgens mij mag je snoeien het hele jaar door, maar zeker niet teveel in 1 x echt degene die weg moeten.

Er wordt wel eens gezegt bij lastig snoeiers dat 15-20% van de omvang de max is.

Players only love you when they're playing.

Gouden regen snoei je liever helemaal niet ivm snel rot in de boom/struik, maar waneer je toch moet doen zou ik spulletje halen bij tuincentrum om op wond te smeren, verder zou ik zo knippen/zagen dat er geen horizontale vlakken onstaan maar beetje schuin dat er geen water of minder snel water in de gesnoeide vlakken kan staan.

Volgens mij mag je snoeien het hele jaar door, maar zeker niet teveel in 1 x echt degene die weg moeten.

Er wordt wel eens gezegt bij lastig snoeiers dat 15-20% van de omvang de max is.

sorry typ foutje moest zijn bruidsluiier en niet gouden regen

maar heb het even aangepast

Bruidssluier mag altijd, ik vindt dat net onkruid maar wel mooi.

ik vind hem ook mooi .en had hem aangeplant tegen spandraad .net dat hij niet het dak op kon

ik en de vogeltjes genieten er ook van zelfs muisjes maken gebruik er van

MAAR iedere dag die bladeren op het teras eigenlijk het hele jaar door bhv swinters

maar ja natuur is natuur .....

Heb hier vroeger ook bruidsluier gehad...in bloei prachtig...maar die groeit dus 12 a 20 meter per jaar....was op een gegeven moment niet meer bij te houden....groeide langs het dak tot boven in de (toen nog aanwezige) televisie antenne

Ja ik ken het ook van dierenvoer met name schildpadden, maar het is een struik om flink te snoeien hij veroorzaakt zo lekkage als hij bv dak opgaat, soms als ik het even helemaal gehad heb met de struik snoeie ik hem op twee meter van de grond helemaal kaal, dan gaat hij in voorjaar weer flink uitklopen en zo verjong je hem anders heb je

voor je het weet een hele kluwen met bruine inelkaar gedraaide takken.

Trouwens je hoeft nu maar in de winter ergens een tak in de grond te steken en je hebt volgend jaar een nieuwe plant.

Players only love you when they're playing.

Ja ik ken het ook van dierenvoer met name schildpadden, maar het is een struik om flink te snoeien hij veroorzaakt zo lekkage als hij bv dak opgaat, soms als ik het even helemaal gehad heb met de struik snoeie ik hem op twee meter van de grond helemaal kaal, dan gaat hij in voorjaar weer flink uitklopen en zo verjong je hem anders heb je

voor je het weet een hele kluwen met bruine inelkaar gedraaide takken.

Trouwens je hoeft nu maar in de winter ergens een tak in de grond te steken en je hebt volgend jaar een nieuwe plant.

dat willen we niet ...... heb aan 1 genoeg .

zal hem ook weer eens flink terug zetten met de heggenschaar