Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bakken met kleine en grote kinderen ...

Jane Doe

Recommended Posts

Bakken met kleine en grote kinderen, volwassen kinderen.

Alle siliconen vormen weggegeven en anderen blij gemaakt met bakplezier. Ben Gemma nog steeds o zo dankbaar, dat zij als profi me op Nordic Ware bakvormen heeft gewezen. Ik kende ze al in USA, maar geen ervaring met die massieve aluminium bundtpan. Gebruikte Nordic Ware vormen bijeen gespaard, wat zijn dat toch prachtige vormen. Meer werk dan met de siliconen vormen. Maar de cakes en taarten zijn zo apart, is al dat werk meer dan de moeite waard. 

Op dit moment staat er een chocolade brownie bundt in de oven. Hopelijk krijg ik die heel uit de vorm, een huisje met kerstbomen. Witte chocolade over het huisje en poedersuiker over de kerstbomen, denk dat de mannen hun vingers er bij af likken.

Wat bakken jullie het hele jaar en nu speciaal met de kerst? De koekjes moeten we ook nog bakken, van die raamkoekjes zijn we van plan. 

Own leuke plannen heb je! Ik bak ook helpt hele jaar door maar dan eenvoudige zaken met kinderen of al reeds voorbereiden dingen. De ingewikkelde zaken doe ik toch wel graag alleen dus of na bedtijd of als de kinderen zelf druk bezig zijn. Het scheelt nl wel of je met of zonder kinderen bezig bent! Alleen al in de hoeveelheid troep

Overigens in gewone huis tuin en keuken bakvormen.

Met de kids in bedje is het zeker makkelijker en rustiger, ze voorbereiden en leren is toppie. Een man die kan koken is zeer aantrekkelijk en een vrouw die niet kan koken is vul dat maar mooi zelf in. Er zijn echt nog ouders die dagellijks kant en klaar maaltijden en eten bestellen, zelf ei koken/bakken of brood smeren is nog te moeilijk en veel gevraagd. Arme kinderen weten niet eens wat het is en laat staan eetbaar en hoe te bereiden. Zelf eten is een probleem, diep triest en ongezond.

Gewone huis tuin en keuken bakvormen zijn prima, zelf ook altijd mee gebakken en kunnen in de afwasmachine. Die vormen zijn alle naar Gemma gegaan met moestuinforumdag en de siliconen heb ik alle weg gegeven aan moeders uit de buurt. 

De taart was gied gelukt, geen foto van kunnen maken was meteen verdwenen. Witte chocolade en poedersuiker stond leuk winters en was lekker, mooie afwisseling op de extra donkere choco brownie taart. Alleen dat schoonmaken was een kriem, de kerstbomen toppen bleef wat achter, na meerdere pogingen en gepriegel eindelijk schoon.