Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kumquats


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Als je trekt moeten ze met weinig weerstand eraf komen. Probeer maar met 1. Lukt het niet, dan moeten ze nog even. En heel normaal dat er weer nieuwe bloesem aankomt. Als ze het naar hun zin hebben, dan heb je een continue stroom van bloesem en vruchten. En dan even niet maar dat zal nog wel een half jaar duren gok ik.

Mijn tante kweekt ze in Turkije. Wel in de buitenlucht overigens. Maakt er ook een bittere marmelade van die ze verkoopt (citrusvruchten met schil in de jam kunnen mijn snobistische smaakpapillen niet waarderen)

Edit: ik kon net geen foto zien. Nu wel. Deze zijn nog niet rijp. Nog even geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Op 5-7-2023 om 16:48, woldistel zei:

de zaden in een envelopje spugen

Ondertussen beginnen de vruchten dan eindelijk af te rijpen. Ik heb er al verschillende zo opgegeten..mm heerlijk eerst dat zure van het sap en dan het verzachtende zoet van de schil. @woldistel er zijn zaadjes maar ik vind ze ongelooflijk mini en plattig. Ik had er wel per ongeluk een doorgesneden en daar zat wel iets groens in, maar volgens mij niet in alle vruchten. Er komt nog veel meer vruchten af. Kom jij naar de mtfd? 
 

 

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik kom niet naar de mtfd.

Maar als je t.z.t. wat zaadjes hebt, waarvan je denkt dat er misschien wel een plantje uit zou kunnen groeien, dan wil ik er graag een paar hebben. Ik pm je mijn adres wel even. Verzendkosten natuurlijk vergoed of eventueel geruild met iets wat ik wel heb en jij niet, maar wel wilt 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...