Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuwe zaken in '21

willemGN

Recommended Posts

Ik vind deze dan wel weer interessant van Baldur (uiteraard)  

dit naar lekkere camembert kaas, kaasplant (Paederia lanugino) ,  smaakende kruidje geeft het aroma pas prijs bij het kauwen of snijden. Spannend voor in ondermeer de sla.  

om mee af te trappen.

Andere leuke tuintrends of aanraders mbt smaak of mooie bloemen etc zijn ook welkom om hier te vermelden. 

Ik wil bijvoorbeeld zelf dit jaar met hydrophonic-systeem sla en eventueel van die laag blijvende tomatenplantjes op het balkon proberen, na een stevig slakkenjaar in de volkstuin. En eetbare dikke zonnepitten heeft iemand daar een adresje voor om die als zaadgoed te bestellen? (Liefst met een soortnaam.)

[*]

Nooit van gehoord, die kaasplant. Wil ik ook in mijn tuin (in pot), dus die ga ik dit jaar ook proberen. 

Zelf g ik niet veel gekkigheid proberen dit jaar. Pronkbonen voor het eerst, maar dat is niets bijzonders. Als je laagblijvende tomatenplanten probeert, neem dan geen minibel. Die rijpen heeeeeeeel langzaam en laat af en smaken nergens naar. Blijft wel heel klein, zowel de plant als de vrucht. De grootste zonnenbloempitten zie ik altijd in de zonnenbloemen die heel groot worden, de klassieke variant zeg maar. Verzamelen doe ik ze niet, hier zijn de pitten voor de vogels.

In de tuin staat al genoeg bijzonders, onder andere pawpaw, vijg, honingbes, olijfwilg en minikiwi. Wil eigenlijk ook wel kaki in de tuin, die plant is goed winterhard, maar heb geen idee waar ik dat moet planten. Eerst maar tuinuitbreiding.

• Like 1

Hallo Flup,

leuke dingen heb je al in je tuin staan. En dank je wel voor de tip van de tomaten en zonnebloempitten. Daar kan ik weer wat mee verder puzzelen. Met pronkbonen als je een beetje gaat zoeken kun je het ook mooi maken doordat ze met verschillende kleuren bloemen kunnen bloeien.

[*]