Geplaatst: 22 uren geleden22 u 18 minuten geleden, Tanja65 zei:Soms ook eerder, als ik zie dat ze de weg echt niet terug vinden.Ja dat had ik met de wespen gedaan, met mijn handschoenen. Maar een aantal over het hoofd gezien denk ik. Wespen zijn hier niet echt vervelend vind ik. In Nederland vroeger wel. Die werden gelijk kwaad en staken je dan. Dus ik deed het heel voorzichtig met de wespen. Steeds een stukje verder. Want ze zaten helemaal achterin.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 1 uur terug, Dahli zei:Sorry voor degenen die ik ze beloofd had.Ik had al zo'n vermoeden. Jammer dat ze verrot zijn. Ze waren prachtig. Het bleef erg stil. Ik heb dus zelf een aantal besteld en vorige maand opgepot. Bijna allemaal hebben inmiddels wortels aan de onderkant van de pot. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 10 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Wespen zijn hier niet echt vervelend vind ik. In Nederland vroeger wel. Die werden gelijk kwaad en staken je dan.Ik wist niet dat wespen ook het verschil kenden tussen Nederland en Duitsland 😜 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 11 minuten geleden, Tanja65 zei:het verschil kenden tussen Nederland en DuitslandWij wonen hier zeer landelijk en het is hier nog vrij stil (op soms wat gegil van kinderen en pa na). De dieren voelen zich hier goed.😂
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik woon op een paar kilometer van de grens, ik ga het maar niet uitproberen...😄Wij hebben onszelf maar eens vreselijk verwend met een Makita bladblazer/-zuiger.Het is er eentje die ook de bladeren fijnhakt en opvangt in een zak.Best prijzig, maar we vonden een goede aanbieding en dan heb je ook wat.En dan kan ik zo de zak legen in mijn bakken 's winters.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Oh! Geweldig @Rookie . Zoiets is hier ook nog een wens. Van de categorie ‘later als we rijk zijn’ 😜. Maar you never know. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Groot gelijk. Wij denken er ook over er eentje aan te schaffen. Het is geen doen hier. En als wij ze bij elkaar geveegd hebben, liggen ze er morgen weer terug. Want wij brengen ze aan de overkant momenteel. Te veel voor mijn bakken.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 2 uren geleden, Tanja65 zei:Oh! Geweldig @Rookie . Zoiets is hier ook nog een wens. Van de categorie ‘later als we rijk zijn’ 😜. Maar you never know.We hebben een spaarpotje voor hulpmiddelen die nodig zijn als hubby dat zelf niet meer kan (Parkinson).Het kost hem nu al zoveel moeite om elke keer de hele tuin aan te harken en net wat @Petrasmoestuin zegt: morgen ligt het weer vol.Maar het voelt echt als verwennerij.Voor de eventueel geïnteresseerden: https://www.avodesch.nl/makita-bladblazer-zuiger-2x18v-incl-accu-en-laderEven opletten: prijs is zonder btw. 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Wij kijken eerst hoe hij jullie bevalt @Rookie . Wij hebben hem van de buren geleend en de accu was steeds na 10 minuten op. En wij hebben hier heel veel te blazen. En de buren had 2 accu's dus wij moesten steeds 1 uur wachten voordat de accu opgelaten was. Maar het was geen Makita, dus die van jullie zal er langer mee doen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik weet niet of hij er langer doet met de accu's, maar er zit een dubbele lader bij en we hebben de meeste power tools van Makita, dus we hebben een aantal extra batterijen.Wij vinden Makita een goed merk, dus meestal kopen we dat.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 16 minuten geleden, Rookie zei:we hebben de meeste power tools van Makita, dus we hebben een aantal extra batterijen.Ja en dat is fijn. Wij hebben een Makita boormachine met twee accu's en die accu's gebruik ik ook voor de strimmer op de moestuin.Mijn kettingzaag spul is van de Aldi (en al jaren eerder aangeschaft dan de Makita), maar als ik nu de keus had zou ik nu een kettingzaag van Makita halen. Maar om deze nu weg te gooien is ook onzin. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 58 minuten geleden58 min Nee, zeker niet wegdoen, zolang hij werkt is het goed.Maar als hij vervangen moet worden kan de keus wel een Makita zijn natuurlijk.Wij zijn heel tevreden over de kettingzaag van Makita.Elke keer als er een powertool moest worden vervangen hebben we een Makita gekozen.En zo spaar je toch heel wat accu's bij elkaar.Ben jij tevreden over de strimmer @woldistel ? 57 minuten geleden57 min aangepast door Rookie
Geplaatst: 52 minuten geleden52 min Ja. Ik heb voor mijn volkstuin wel twee volle accu's nodig om het gras weer in het gareel te brengen. Ik overweeg ook de aanschaf van een derde accu, omdat ik me als bestuurslid van onze vereniging wel een beetje verantwoordelijk voel voor de strook gemeentegras die aan mijn kant op het complex groeit. Als ik daar binnen een halfuurtje twee keer in de maand korte metten mee maak is dat ook weer klaar 🤷 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 48 minuten geleden48 min Bij de bladblazer zit een dubbele snellader, dus dat schiet lekker op (hopen we).Maar we hebben nu wel een aantal accu's, plus de gewone lader, dat moet maar voldoende zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.