Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er werd mij pas verteld dat ik (als niet-ondernemer) niet een bordje 'honing te koop' mocht ophangen, maar dat alleen de tekst 'hier verkrijgbaar' op zo'n bordje mag staan. En toen kwam er iets over belastingen wat ik niet meer kon volgen. Weet iemand hoe dat zit? Ik heb namelijk een supermooi (vind ik zelf) leistenen bord met 'honing te koop' gemaakt voor bij de voordeur maar het zou suf zijn als ik daardoor 1 of andere overactieve belastinginspecteur op me afroep...

Geplaatst:

Ik heb heel veel filmpjes gekeken van diverse mensen die het op YouTube zetten! Op een IPhone schermpje ziet een koningin er wel groter uit dan de rest van de bijen, maar deze koningin was ruim 2 cm!! Daar was ik niet naar op zoek;) merken heeft bijna geen toegevoegde waarde! Knippen misschien wel! Al staan ze op een hoge bok, of maakt dat niet uit!?

daarnaast komt er eind mei een zachtaardige koningin! Maar misschien maak ik daarvoor nog een aflegger of iets dergelijks! Probeer ik 2 volken in te winteren en zet ik het honingslingeren op de agenda van volgend jaar:)

Geplaatst:

@Liekie mij is ook verteld dat je "te koop" niet mag gebruiken. Toen viel mij op dat er op die honingbordjes altijd verkrijgbaar staat. Het ligt eraan waar je woont en wie je er op aansprak. Ik woon in een toeristisch dorp, dus dan maar verkrijgbaar plaatsen, maar als je ergens achteraf woont en het was niet iemand van de belastingdienst zelf zou ik er niet zo naar kijken. Het is wel zo dat als je producten verkoopt het kan zijn dat de NVWA producten koopt om te controleren. Zelf heb ik geen weet van of dit gebeurt is, ik begrijp dat je alleen bericht ontvangt als het product niet voldoet, dat kan ook met de etikettering te maken hebben.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...