Rieneke Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Hallo mede moestuinder! Afgelopen seizoen had ik heerlijke bramen. Het waren er heel veel en de takken waren een rommeltje door elkaar waardoor ik niet overal goed bij kon. Onlangs zijn ze gesnoeid en ik wil ze graag vastmaken aan stokken of draden. Ik ben zoekende wat goed werkt. Ik heb ongeveer 5 meter bij 0,8m aan volwassen braamstruiken staan. Is er een bepaalde techniek aan te raden en zo ja, waar kan ik de materialen kopen? Vriendelijke groet, Rieneke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin-meisje Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Ik heb over een aantal meter palen staan met daar tussen 3 draden en daar leid ik de takken langs. de takken zelf kun je vast zetten met een touwtje, klemmetje, tyrap, oid. Heb je een kleiner stuk, dan kun je bv ook een gaaspaneel neerzetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 welkom! wij binden de bramen aan betongaas dat vastzit aan palen, nieuwe takken bramen groeien elk jaar 3 meter en die buigen we rond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rieneke Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 Hartelijk dank voor de tips! Ik ga er mee aan de slag als de sneeuw voorbij is;-) Groet Rieneke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts