Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Red het Groninger Landschap Petitie

Featured Replies

Geplaatst:

https://petities.nl/petitions/behoud-het-groninger-landschappelijk-erfgoed?locale=nl

Behoud het Groninger landschappelijk erfgoed

Duurzame energie is natuurlijk van immens belang voor de toekomst van onze provincie, ons land en de wereld. Maar willen wij een toekomst zonder landschappelijk schoon? Wij roepen de politiek op om het opwekken van duurzame energie te bundelen op de plaatsen die hiervoor het meest geschikt zijn.

constateren

• Het landschappelijk schoon in de provincie Groningen wordt steeds minder gekarakteriseerd door landbouw, openheid, rust, ruimte en natuur.
  • Grootschalige energie-‘parken’ voeren steeds meer de boventoon in het landschap met verglazing door zonneweides en verrommeling door windturbines.
  • Duisternis en stilte worden doorbroken door signaleringslampen en laagfrequente bromtonen van windmolens.

en verzoeken

Wij roepen de politiek op om het opwekken van duurzame energie eerst te bundelen op de plaatsen die hiervoor het meest geschikt zijn:

• bestaande industrieparken
  • verplicht gebruik van daken van grote bedrijfsgebouwen
  • geluidswallen
  • het overkappen van grote parkeerplaatsen
  • windparken op zee.

Ontzie het cultuurhistorisch waardevolle landschap van Groningen, zolang bovengenoemde locaties niet ten volle benut zijn.

------------------------

Ik heb ondertekend en hoop dat jullie dat ook willen doen. :mrgreen:

Geplaatst:

Geen mooier authentiek Nederlands landschap dan in Groningen. Jammer dat zo weinig mensen het zien en kennen.

Ik heb er voor getekend 🤩

• HuubvG heeft de titel gewijzigd in Red het Groninger Landschap Petitie
Geplaatst:

Ik heb iemand gekend die begin vorige eeuw geholpen heeft alle bebouwing / begroeiing weg te halen om er landbouwgrond van te maken. Kale akkers en sloten, aardappelen en nog eens aardappelen. Eind vorige eeuw werd het roer omgegooid en zag hij met lede ogen toe hoe er weer bomen geplant werden en akkers braak kwamen te liggen. Hij begreep er niets van en vond dat hij voor niets zijn halve leven krom gelegen had.

Dat er nu wat van die inmiddels uitgeputte akkers vol wordt gebouwd met zonpanelen, vind ik niet zo'n ramp eigenlijk. Wel dom om aan de rand van een dorp (als Hoogezand) een stuk weide - met schapen en veel vogels - te pakken, vol te bouwen met zonpanelen, een talud eromheen te leggen en weg landschap, terwijl bewoners bijna tot de stad konden kijken. Doe het dan in het afgelegen open veld, maakt mij niet uit of ik tegen een wal van mais aankijk of tegen een wal met jonge struiken en bomen, waarachter een zonpanelenveld zou kunnen liggen.

Maar ik teken wel ... heb getekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.