appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2018 Auteur Geplaatst: 31 januari 2018 Ja daar ben ik ook enorm benieuwd naar..k zoek al jaren een goed recept van dille boontjes.. De ideale nog niet gevonden. De Onze-Lieve vrouwe gebruik ik voornamelijk in de kruidenthee en af en toe dus voor gelei.. Eerder gelei op basis appelsap maar deze vind ik lekkerder. Ik heb nog meer jammetjes gemaakt uit dat Duitse tijdschrift dat ik nu ook in huis heb. Geproefd heb ik de bramen met banaan. Heel lekker. Ook de kersengelei met peper en kardemom gemaakt, nog niet geproefd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐
Anna3 Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Die Duitsers kunnen er wat van, goed dat je het tijdschrift nu ook hebt Ik bedoelde eigenlijk waarbij eet je die gelei? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2018 Auteur Geplaatst: 1 februari 2018 Inderdaad dat lees ik nu . Eigenlijk ook bij kaasjes en patรฉ, maar ook tussen de middag als laatste boterhammetje van de maaltijd, eigen brood, roomboter en die gelei...mmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐
Anna3 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Iemand ervaring met rabarbermoes waarvan het bovenste deel in de pot niet meer groen is maar richting bruin/donkerder verkleurd is? Ik durf het niet zo goed te eten ook al ruikt het gewoon naar rabarbermoes (met gember en sinaasappel). Quote
xxgerdaxx1 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Ik heb nog meer jammetjes gemaakt uit dat Duitse tijdschrift dat ik nu ook in huis heb. Geproefd heb ik de bramen met banaan. Heel lekker. Ook de kersengelei met peper en kardemom gemaakt, nog niet geproefd.ย Welk tijdschrift?? Klinkt heeeel leuk!! Quote
xxgerdaxx1 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Oh heb gelijk de app gedownload en al twee bladen gedownload. Geweldig!! Quote
geedee Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 (aangepast) Aspergesoep; heerlijkย half uur wecken op 90 graden 22 mei 2018 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 mei 2018 Geplaatst: 12 mei 2018 Heb je dat zo al eerder gedaan Geedee? Vorige jaren? Want in mijn weck-boek staat dat je beter geen bloem toevoegt voor het wecken. Dat je dat het beste toevoegt zodra je de weckpot opent en de soep op gaat warmen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 13 mei 2018 Geplaatst: 13 mei 2018 (aangepast) Ik las dat ook van die bloem (geldt ook voor room trouwens), maar het ging goed.ย Verleden jaar voor de eerste keer; dat waren wel minder potten....ze waren binnen 3 maanden op. ย Eens kijken of het na een langere tijd ook nog steeds goed blijft gaan dit jaar/volgend jaar. Als het mis gaat, zal ik het melden ย Je kunt, op safe spelend, het recept ook zรณnder de "roux" wecken en dan tzt de soep binden; Doen!ย Zelf bedacht: het probleem met bloem is dat het de temperatuur zou beรฏnvloeden....maar de beschreven "roux" is een combi met boter; hierin gaat de bloem een verbinding aan en verandert m.i. van samenstelling (net als bij cake wecken).ย NB 22 mei bij controle een aantal potten open gevonden We nemen het zekere voor het onzekere en vriezen alles in. Toch wel vreemd dat het verleden jaar geen probleem bleek; ik weet zeker dat we ze niet binnen 2 weken op hadden.ย Ik haal het recept weg uit vorig bericht; recept afgekeurd 22 mei 2018 aangepast door Gast Quote
Anna3 Geplaatst: 17 mei 2018 Geplaatst: 17 mei 2018 Ingemaakte sperziebonen (met dille in 't zuur) na ruim 8 maanden geproefd, heerlijk en nog lekker knapperig ook Daar ga ik meer van maken dit jaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 mei 2018 Auteur Geplaatst: 18 mei 2018 Hebben wij al het recept hier? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.