Helly Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Wij hebben 2 dagen geleden een weckpot met courgettesoep los getrokken, verwarmd... lekker een stokbroodje erbij... en toen kwam de lepel in de mond... eeeeeeeeeks hij was vreselijk zuur! Hoe kan dit? Zag er op zich goed uit ook al hadden we t idee dat de geur wat weg had van erwtensoep Daarna maar een zakje groentesoep uit de kast getrokken Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 En de ring en het deksel zaten nog wel goed dicht? Heb je er al eerder van gegeten? Of is dit de 1e keer?Misschien heb je de soep gebonden met bloem? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 (aangepast) De ring en deksel zaten prima dicht. Moest aan het lipje trekken om het open te krijgen. Niet gebonden met bloem.Hadden een grote pan gemaakt, en voor de spekjes en andere dingen er in gingen het in de weckpotten gedaan. Toen de soep afgemaakt voor verdere consumptie en die was best lekker. Daarna de rest geweckt. 3 januari 2012 aangepast door Gast Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 De courgettes waren niet flink bemest (met kunstmest) in hun groeitijd? Tja... dat zijn ook alleen maar de dingen die in het Weck boekjes staan... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Nee, geen bemesting bij gekomen. Gewoon zaden gezaaid en toen ze groot genoeg waren uitgeplant. Ik gebruik zeker geen kunstmest als ik t al had. Quote Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Geplaatst: 3 januari 2012 FF-tjes online..allen een groeizaam 2012 gewenst! De internetverbinding is nog steeds stuk, ik wacht op de monteur, die is vast nog niet boven water na het Franse oud en nieuw feest...ik moet zeggen dat het voor de computer wel lekker is dat ik niet online kan, ik ben iedere dag het uurtje dat ik anders moestuinforum foto`s en filmptjes aan t bekijken en opruimen Hans ik ben benieuwd heb je van je sinaasappelen met Cointreau gegeten? Wij wel, met zelfgemaakt vanilleijs, het was verrukkuluk!Verder van eigen inmaak de appelmoes a la Ludo, de komkommerjam ( heb ik misschien al hier vermeld, hij was iig heerlijk) en de geroosterde ratatoillechutney..lekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
greetje11 Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Internetten gaat wel veel tijd in zitten he, krijg je geen afkickverschijnselen Jet Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 @Helly: ik ben ook maar even gaan kijken bij mijn potten (was al even niet meer in de kelder geweest....) en er waren 2 potten courgette soep waar dikke vette schimmel in en op stond. Maar de soep uit de potten die er nog goed uit zien, is erg lekker. Ik zal het van de week weer eens op het menu zetten. Vanavond niet, dan eten we Mexicaans, met Hollandse voedermaïs (jonge, losse korrels geweckt) en geweckte kapucijners. Jammm. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 IIIIEEEEUUUWWW Daar had ik gelukkig nog geen last van.Toch wel heel jammer van de groenten die je ervoor hebt geoogst en gebruikt en de tijd en energie die je eraan hebt besteed met t wecken Quote Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 dat je die andere soep dan nog durft te eten... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Ik denk dat dit komt omdat ik bij die 1e keer wecken de potten nog niet zo grondig schoonmaakte. Aan de buitenkant dan, NA het wecken. Dus ik denk dat er wat soep van de buitenkant naar de binnenkant is gaan schimmelen? Weet ik veel Gelukkig doen alle andere weckpotten het nog super! (alle andere soorten soep, de pasta saus, brood, cake, maïs, kapucijners, etc etc) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Toch wel heel jammer van de groenten die je ervoor hebt geoogst en gebruikt en de tijd en energie die je eraan hebt besteed met t wecken  Vind ik ook, hier staan de potten er keurig bij, niets aan te zien. Wanneer de inhoud verhit wordt, wordt de, broccoli, snij en sperziebonen én erwtensoep zuur. Binnenkort alles weggooien. Hoe jammer. Deze producten ga ik niet meer wecken. Cake, hachee, pasta en tomatensaus gaan prima, evenals alle fruit. Quote
helena Geplaatst: 4 januari 2012 Geplaatst: 4 januari 2012 Nee helaas. Weet wel dat ons moeder me meerdere malen heeft gewaarschuwd: DAT GAAT NIET, wordt zuur. het meeste van deze inmaak komt van gekocht en gekregen, weet overbemesting dus niets. Daar houd ik het zelf maar op. De ervaring van moeders, komt van hun moestuin en mijn vader bemestte graag uit losse pols. Kan het hem zelf niet meer vragen helaas. Zelf wel geweckt volgens het boekje.Vraag me wel af of andere forumleden wel positieve ervaringen hebben met deze produkten? Quote
Kruidje Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 De mirabellenmoes uit de vriezer is superlekker. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je spercibonen in fijne snippers moet snijden voordat je ze invriest. Dat zou met het structuurprobleem te maken kunnen hebben. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Margie Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Hier vandaag komkommersoep, in aug gemaakt en ingevroren.En pasta met eigen gemaakte pastasaus ,uit de weckpot.Dat was weer smullen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Geplaatst: 10 januari 2012 Internetten gaat wel veel tijd in zitten he, krijg je geen afkickverschijnselen Jet  Heeeeel erg... ik ben er ziek van En het gaat nog wel ff duren dat probleem. Ik mag af en toe even bij de buren voor bankzaken en mail, en smokkel dan nog een half uurtje moestuinf mee...Gelukkig heb ik stapels boeken, dus als ik vragen heb ga ik ouderwets alles napluizen.. het is waar daar gaat oook echt veel tijd inzitten, en je krijgt maar de ervaring van 1 persoon..de schrijver. Geef mij het forum maar! Die Franse provider stuurt me nu weer een andere kabel, misschien is die dan stuk zeiden ze... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
appelvrouw Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Geplaatst: 10 januari 2012 Wat me erg meeviel is de smaak van de zelfgemaakte appelstroop. ook de verwende gasten die meestal appelstroop met suiker eten vonden hem heerlijk. Het is alleen duur kwa gas om het te bereiden vind ik... Daar moet nog wat op gevonden worden..ik kan het zelf volgend jaar op het houtfornuis doen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Mijn appelstroop mislukking (veel te dun) is erg lekker op pannekoeken! Daar hadden we anders nix voor gehad Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Kun je die niet alsnog verder laten inkoken dan Jorieke? (als je de houtkachel aan hebt?) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Zou vast kunnen. Maar het waren nu 3 kleine potjes, en ze zijn al op en we hebben meer nodig We eten namelijk best vaak pannekoeken (1x in de 2 weken ofzo). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Dat is toch niet vaak? Maar misschien wel als je geen kids hebt Gaat wel snel dan met die potjes stroop! Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Idd, wel als je geen kids hebt We worden meestal raar aangekeken als we alleen al vertellen dat we soms pannekoeken bakken. Laat staan zo vaak als wij. Eerder aten we ze altijd op zondag. Maar nu de kippen even geen eieren produceerden, wat minder. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Ach wat is tegenwoordig raar Zeker niet dat je pannenkoeken eet terwijl je geen kids hebt. Wij gaan zo ong. 3-4x in t jaar naar een heel knus en gezellig pannenkoekenhuis. Kids uiteraard voor de pannenkoeken, wij voor de sfeer Maar als je ziet hoe t eruit ziet kan iedereen zich dat denk ik wel voorstellen: http://www.hansengrietjezeewolde.nl/ Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Hahaha fantastisch wat een kermis zeg! Zeker knus Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.