Robinh Posted March 22, 2021 Posted March 22, 2021 Hallo, wij gaan beginnen met een moestuin, we hebben 3 bakken van 4 vierkante meter. Nu weten we niet wat voor soort aarde we moeten gebruiken, het gaat om best wel veel aarde dus we willen ook wel een beetje voordelig uit zijn. Heeft iemand hier ervaring mee die mij een paar tips wilt geven? Alvast bedankt, Groetjes Robin Quote
Patrijs Posted March 22, 2021 Posted March 22, 2021 Hallo Robin, Welkom hier. Op het forum zit een zoekfunctie, waar heel veel info te verkrijgen is. Vul wat zoektermen in en geef opdracht tot zoeken op die termen, dan vindt je bijv. dit: Ophoogzand of stellage van planken onder moestuin - Bodem en bemesting - Moestuin Forum Mochten er nog aanvullende vragen zijn dan kan je die natuurlijk altijd stellen.👍 Succes. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Posted March 22, 2021 Posted March 22, 2021 Je hoeft niet te wachten tot je bakken vol zijn. Binnen kunnen jullie vanalles al voorzaaien. Peper/paprika ben je te laat, maar er is nog genoeg wat wel kan. Lekker aan de erwten, sla, kruiden of juist veel bloemen. Wat je lekkere groente/fruit vindt, is zelfgekweekt een stuk lekkerder dan uit de supermarkt. Je zult er versteld van staan. Veel succes en plezier! Groene groetjes Quote
Robinh Posted March 22, 2021 Author Posted March 22, 2021 Bedankt voor de reacties, welk soort aarde is het beste om te gebruiken? Potgrond, tuinaarde of iets dergelijks? Ik heb verschillende dingen gelezen maar ik kom er niet uit wat het is beste is voor de moestuin. Quote
mdubbelm Posted March 22, 2021 Posted March 22, 2021 Heb je een foto van de bakken? Wat is de maat? Quote
Robinh Posted March 22, 2021 Author Posted March 22, 2021 @mdubbelm ik heb op dit moment nog geen foto van de bakken. De afmeting is 250cm lang 50cm breed en 30cm hoog en daar heb ik er 4 van. Quote
mdubbelm Posted March 22, 2021 Posted March 22, 2021 Goedkoop = vaak duurkoop. Dus als je voor hele goedkope grond gaat bedenk dan: dat er natuurgebieden onherstelbaar voor worden gesloopt er slib in kan zitten met zware metalen het heel zout kan zijn (bijv. Gemeentecompost, afhankelijk van waar je woont) er kunstmest in zit mijn theorie is altijd dat iemand/iets de prijs betaalt die jij niet betaalt. Ofwel qua lage lonen/uitbuiting, ofwel het milieu.... en je moet je denk ik afvragen of je die groenten wel wilt opkweken in dat soort grond. Uiteindelijk belandt het toch op je bord. Een moestuin moet je zien als hobby, en hobbies kosten geld. En als je er niks in wilt investeren, dan komt er waarschijnlijk ook weinig uit. natuurlijk is dit alleen mijn mening en staat het je vrij om er anders over te denken 🙂 en verder idd: gebruik de zoekfunctie op dit forum en je vindt voldoende info om de voor jou juiste afweging te maken. Quote
Recommended Posts