Nicolette Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 fijne jaarwisseling wesley, onthoudt dat tuinieren makkelijker is met beide ogen en 10 vingers dus steek verstandig af.
wesleyb Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Geplaatst: 31 december 2011 Wegens privé omstandigheden niet kunnen spitten afgelopen donderdag en vrijdag, dus heb ik maar een schema gemaakt voor de tuin. Nu wil als het kan dinsdag gaan spitten.Gr. Wesley
wesleyb Geplaatst: 9 januari 2012 Auteur Geplaatst: 9 januari 2012 1/3e al gespit op de volkstuin met mn vader, zo dat gaat goed!Vandaag prei,veldsla,rode kool,broccoli,radijs,spruitjes,tuinboon,erwt,peul,wortel en ijssla gezaaid.Ik verwacht dat het niet meer (of maar een paar graden) gaat vriezen, dus kan ik de kolen binnenkort uitplanten als ze groot zijn zodat ik extra vroege kolen heb!GR.
Bit Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 perfecto ! lekker. Maar nu willen we toch echt es de beloofde foto zien van je tuin he ?
Rantje Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Dat gaat lekker zeg! Ik hoop ook dat het niet echt gaat vriezen maar m'n moeder zei net nog dat het alle kanten op kan en dat het, toen ik klein was, in april flink gesneeuwd heeft Al is een weekje vorst wel leuk want ik wil nog wel lekker keertje schaatsen!!! Heb je alles binnen gezaaid trouwens? Want rode kool en veldsla heb ik geloof ik ook wat zaad van. En erwten en peulen ook...Heb nu alleen de nog maar de zomerprei gezaaid Succes!!! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Hé Wesley heb jij nu al erwten en peulen gezaaid? ik dacht eind januari maar dan alleen in de koude kas, heb jij ze binnen voorgezaaid of gelijk in de volle grond? Dat is toch een risico mocht het zo zijn? als je nog vorst krijgt? ze kunnen wel wat hebben heb ik begrepen, ben heel benieuwd naar je antwoord. maar alle succes
wesleyb Geplaatst: 9 januari 2012 Auteur Geplaatst: 9 januari 2012 Ik heb ze binnen onder een lamp voorgezaaid. Ik denk dat de kans op vorst klein is, maar ja je weet nooit! Ik kweek ze op en plant ze eind februari buiten uit.
Kruidje Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Ik ga er nog steeds van uit dat we in maart 3 weken sneeuw krijgen Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Ja, ik ook. Tot in april. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Ben er ook bang voor, zondag begint het al -1c'
wesleyb Geplaatst: 23 januari 2012 Auteur Geplaatst: 23 januari 2012 Sorry voor de late update, maar ik geopereerd aan mijn rug en was dus niet in staat iets te posten hier opt forum, dus nu dan maar!De erwt en de Delikett peulen waren mislukt. De Tuinboon en de peulen van een onbekend ras daarentegen zijn erg goed gelukt. Ook de prei,broccoli,rode kool en spruitkool zijn al aardige kiemplantjes. De paprika begint nu ook te kiemen en vandaag heb ik een vroeg bloemkoolras gezaaid:Alpha, iemand ervaring mee????Tot dusver te update!Gr.
wesleyb Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 Dit is wat er het komende seizoen in de tuin\kas komt: Aardappel:Vroege EerstelingMiddel vroeg: Red BaronLaat: Desirée Boon\erwt\peul: Tuinboon "Witkiem"Doperwt "onbekend"Snijboon "onbekend"Peul "onbekend"Peul "Grijze roodbloeiende"Stamslaboon"PrinsesseboonStam kievitsboonBoterboon Kool: Rode Kool"Langendijker vroege"SavooiekoolSpitskoolBloemkool"Alpha, Walcheren Winter"BoerenkoolBroccolli Bladgewassen: KropslaPluksla"eikenblad,australische gele, lollo rossa"Prei"Herfstreuzen" Vruchtgewassen: Peper"rode cayenne,yellow cayenne,mme jeanette"Paprika"Rode blok,Yolo wonderTomaatKomkommerAugurkAubergine Plantui: StuttgarterRode plantui Dit is het wel zo'n beetje:PGr.
geedee Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Dat is een hele lijst...ben benieuwd naar de foto's Vooral van de grijze roodbloeiende peulen...die ken ik niet.
sammetje Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Ik heb vandaag de bloemkool Alpha ook gezaaid, geen ervaring mee mee dus we wachten af.
wesleyb Geplaatst: 29 januari 2012 Auteur Geplaatst: 29 januari 2012 Hierbij wat foto's:paprika en peper zaailingen (inmiddels wat groter)De voorkant van de tuin, met een opslagbak en 2 glasplaten.De achterkant van de tuin Gr.
geedee Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Waar ga je die paprika's en pepers zetten straks??? onder glas of gewoon in de volle grond?
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Mooie grond ook, zandgrond toch? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wesleyb Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 @geedee, ik zet ze in mn kas samen met tomaten,komkommer,augurk en aubergine@appelvrouw, ja het is zandgrond!Gr.
Aanbevolen berichten