Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wegens privé omstandigheden niet kunnen spitten afgelopen donderdag en vrijdag, dus heb ik maar een schema gemaakt voor de tuin. Nu wil als het kan dinsdag gaan spitten.

Gr. Wesley

• 2 weeks later...
Geplaatst:

1/3e al gespit op de volkstuin met mn vader, zo dat gaat goed!

Vandaag prei,veldsla,rode kool,broccoli,radijs,spruitjes,tuinboon,erwt,peul,wortel en ijssla gezaaid.

Ik verwacht dat het niet meer (of maar een paar graden) gaat vriezen, dus kan ik de kolen binnenkort uitplanten als ze groot zijn zodat ik extra vroege kolen heb!

GR.

Geplaatst:

perfecto ! lekker. Maar nu willen we toch echt es de beloofde foto zien van je tuin he ?

Geplaatst:

Dat gaat lekker zeg!

Ik hoop ook dat het niet echt gaat vriezen maar m'n moeder zei net nog dat het alle kanten op kan en dat het, toen ik klein was, in april flink gesneeuwd heeft

Al is een weekje vorst wel leuk want ik wil nog wel lekker keertje schaatsen!!!

Heb je alles binnen gezaaid trouwens? Want rode kool en veldsla heb ik geloof ik ook wat zaad van. En erwten en peulen ook...

Heb nu alleen de nog maar de zomerprei gezaaid

Succes!!!

Geplaatst:

Hé Wesley heb jij nu al erwten en peulen gezaaid? ik dacht eind januari maar dan alleen in de koude kas, heb jij ze binnen voorgezaaid of gelijk in de volle grond? Dat is toch een risico mocht het zo zijn? als je nog vorst krijgt? ze kunnen wel wat hebben heb ik begrepen, ben heel benieuwd naar je antwoord. maar alle succes

Geplaatst:

Ik heb ze binnen onder een lamp voorgezaaid. Ik denk dat de kans op vorst klein is, maar ja je weet nooit! Ik kweek ze op en plant ze eind februari buiten uit.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Sorry voor de late update, maar ik geopereerd aan mijn rug en was dus niet in staat iets te posten hier opt forum, dus nu dan maar!

De erwt en de Delikett peulen waren mislukt. De Tuinboon en de peulen van een onbekend ras daarentegen zijn erg goed gelukt. Ook de prei,broccoli,rode kool en spruitkool zijn al aardige kiemplantjes. De paprika begint nu ook te kiemen en vandaag heb ik een vroeg bloemkoolras gezaaid:Alpha, iemand ervaring mee????

Tot dusver te update!

Gr.

Geplaatst:

Dit is wat er het komende seizoen in de tuin\kas komt:

Aardappel:

Vroege Eersteling

Middel vroeg: Red Baron

Laat: Desirée

Boon\erwt\peul:

Tuinboon "Witkiem"

Doperwt "onbekend"

Snijboon "onbekend"

Peul "onbekend"

Peul "Grijze roodbloeiende"

Stamslaboon"

Prinsesseboon

Stam kievitsboon

Boterboon

Kool:

Rode Kool"Langendijker vroege"

Savooiekool

Spitskool

Bloemkool"Alpha, Walcheren Winter"

Boerenkool

Broccolli

Bladgewassen:

Kropsla

Pluksla"eikenblad,australische gele, lollo rossa"

Prei"Herfstreuzen"

Vruchtgewassen:

Peper"rode cayenne,yellow cayenne,mme jeanette"

Paprika"Rode blok,Yolo wonder

Tomaat

Komkommer

Augurk

Aubergine

Plantui:

Stuttgarter

Rode plantui

Dit is het wel zo'n beetje:P

Gr.

Geplaatst:

Hierbij wat foto's:paprikazaailingen46421327834008.jpg

paprika en peper zaailingen (inmiddels wat groter)

tuinvoorkant71271327834050.jpg

De voorkant van de tuin, met een opslagbak en 2 glasplaten.

tuinachterkant81681327834097.jpg

De achterkant van de tuin

Gr.

• Nieuwe aanmaken...