Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kleine zaadjes zaaien


MartinH

Aanbevolen berichten

Op een Duits youtube kanaal kwam ik dit zelf te maken tooltje tegen om eenvoudig kleine zaadjes uit te zaaien.

 

Knip een stukje tak af met de breedte en lengte van een gewoon potlood, slijp er met een puntenslijper een punt aan en je bent klaar.

 

door het puntje te bevochtigen kun je zaadjes oppakken door ze even met de punt aan te raken. Daarna veeg je punt af op het plekje waar het zaadje moet komen.

20210403_143658.thumb.jpg.950e283ec993aef23a88ca41495d12ef.jpg20210403_143705.thumb.jpg.84a09ce7f41fe2db1d74e6d913bf849c.jpg20210403_143754.thumb.jpg.91711757c52c8d8991db8880ebd81005.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke tip! Maar dit is dan nog zaad dat je een voor een kunt selecteren. Sommige zaadjes zijn bijna als stof.....

 

Nog een tip erbij: Bij hele kleine zaadjes die je op een groter oppervlakte heel dun wilt zaaien, wordt vaak fijn zand geadviseerd. Maar dat mengt niet zo goed. Dat gaat erg goed moet volkorenmeel of Brinta o.i.d. ertussen. 

  • Like 3

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...