Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ga komend weekend een paar palletkragen opzetten en vullen, ik kan hier in de buurt wat kippenmest krijgen met zaagsel. Is dat een goed idee om wat door de grond te mengen of is het te sterk? Het zal zeker nog een aantal weken ongebruikt staan. Ik woon in Noorwegen dus kom veel later op gang..

Het plan is om straks mijn maggiplant en een courgette in 1 te zetten en in de andere wat augurken 

Geplaatst:

Ik haal sinds kort ook kippenmest op bij iemand uit de buurt, maar dat doe ik op de composthoop, zodat het eerst kan verteren. Ik zou het zelf zo direct niet over mijn grond verspreiden en er in planten, daar is het nog te scherp voor.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Op 9-4-2021 om 10:29, Stoffer zei:

Ik ga komend weekend een paar palletkragen opzetten en vullen, ik kan hier in de buurt wat kippenmest krijgen met zaagsel. Is dat een goed idee om wat door de grond te mengen of is het te sterk

Veel te sterk en het verkeerde voor je planten.

Vruchtgewassen verdragen ( en dat is niet:  hebben het echt nodig)  best wat voeding, maar dan vooral met behoorlijk aandeel kalium. Totaal verkeerde verhouding dus. 

Maggiplant zeker niet mesten.

Composteer het: dan leg je het grootste deel van de voeding vast in zachtwerkende en langzaam vrijkomende verbindingen die ongevaarlijk en geleidelijk voedend zijn voor al je planten en ook niet het milieu in vervliegen of wegspoelen als fosfaten en stikstof. Zaagsel en kippenmest (liefst veel zaagsel!!) is een ideale combi voor goede compost...dus goed gecomposteerd is dit rijkdom wat je kunt krijgen voor je bodem. De vruchtgewassen geef je dan een paar liter van die compost per plant en de maggiplant een klein beetje als ze in erg arme grond staat. 

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic