Portugeesje Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Soms wordt een sperciebonenplant aangevreten omdat het jonge plantjes zijn. Hoe groot moeten de plantjes zijn dat ze niet meer worden aangevreten? Ik heb over elk plantje een glazen pot gezet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Met een centimeter of 15 laten de muizen en vogels de plantjes wel met rust, is mijn ervaring. Pas wel op met de glazen pot, niet dat het ineens veel te warm wordt voor de plantjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portugeesje Posted April 12, 2021 Author Share Posted April 12, 2021 Dank je wel voor je advies. De glazen potten zal ik vervangen door plastice potten todat de planten groot genoeg zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 uhm, zelfde probleem ben ik bang prik er dan wat gaten in denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 (edited) Wat bedoel je met aangevreten vogels/muizen? Ik heb zelf vaak last van de bonevlieg en dan krijg je soldaatjes : een steeltje zonder bladeren, De vlieg legt zijn eitjes in de buurt van het zaad en de larven eten de kiembladeren op, Daarom zaai ik ze meestal voor tot de eerste 2 echte blaadje er zijn (het is dan wel weer opletten voor muizen in het hok waar ze dan staan, maar daar staat de kat dan voor in ), voor de rest eenmaal ze geplant zijn nauwelijks last van vogels. Edited April 12, 2021 by redzebra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts